ورزشی

دربی سوزی؛ اما و اگرهای صد و سومین تقابل

سازمان لیگ چندی پیش در برنامه خود اعلام کرد که دیدار حساس تیم های استقلال و پرسپولیس چهارشنبه ۲۳ سنفد برگزار می شود. از آنجایی که دربی صد و سوم در هفته بیستم سقوط کرده است، نیروی انتظامی استان تهران با برگزاری این بازی در روز چهارشنبه بیست و سوم اسفند و فردا سوری با این موضوع مخالفت کرده که ممکن است زمان دربی تغییر کند. پیشنهاد دادند چون روز قبل از دربی چهارشنبه سوری است، روز ۲۴ بازی به تعویق بیفتد. اسفند برگزار می شود، اما سازمان لیگ با این تصمیم مخالفت کرده و این تغییر به برنامه هفته بیست و یکم و همچنین فیفادی پیش رو آسیب می رساند. این سازمان باید در مورد تعویق دربی به دلیل تداخل با بازی چهارشنبه برگزار شود و حتی احتمال موکول شدن بازی مهم این دو تیم به ۱۴۰۳ وجود دارد.

جایگاه استقلال و پرسپولیس

از سوی دیگر گفته می شود پرسپولیسی ها به دلیل مصدومیت گلسیانی می خواهند این دیدار را بعد از تعطیلات نوروزی برگزار کنند. البته این خبر از سوی باشگاه پرسپولیس تایید نشده است و این باشگاه هیچ درخواستی برای تاخیر در زمان برگزاری دربی به سازمان لیگ ارائه نکرده است. استقلال در حال حاضر با ۳۹ امتیاز با سرمربیگری جواد نکونام صدرنشین است و پرسپولیس با ۳ امتیاز کمتر در رده دوم قرار دارد. اتفاقی که حساسیت این بازی را دوچندان کرده است. موضوعی که اسمار ویرا، سرمربی پرسپولیس نیز در نشست خبری خود به آن اشاره کرد: واقعا برنامه ریزی برای بازی های لیگ سخت است. به نظر من حداکثر تا امروز باید زمان دقیق دربی را اعلام کنند. این به ضرر سایر تیم هایی است که در چنین شرایطی قرار دارند. چون باید روش تمرین و راهکارهای آموزشی را تغییر دهیم. دیروز هم همین خبر را شنیدیم اما امیدواریم زمان دقیق دربی را مشخص کنند.

سهیل مهدی: تاریخ دربی فعلا تغییر نخواهد کرد

همین موضوع باعث شد تا از سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات پیگیری کنیم که فعلا قرار نیست تاریخ برگزاری دربی پایتخت تغییر کند. دلیل اینکه مسئولان مسابقات نمی خواهند تغییری در برنامه بازی ها ایجاد کنند این است که بازی ها تا پایان امسال فشرده است و تیم ملی در ایام عید برای فیفادی تمرین می کند و حتی یک روز جابجایی دارد. می تواند برنامه ریزی را مختل کند و باید دید در نهایت چه تصمیمی گرفته خواهد شد؟ اما مسئول سازمان لیگ این موضوع را تکذیب کرد و گفت حداقل تا امروز موضوعی به آنها ابلاغ نشده است. سهیل مهدی در این خصوص می گوید: فعلا قرار نیست تاریخ دربی تغییر کند و اگر چنین اتفاقی بیفتد، برنامه بازی های لیگ برتر به هم می خورد. تاکنون چیزی برای تغییر تاریخ دربی به ما ابلاغ نشده است.

امروز تکلیف مشخص می شود

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که امروز جلسه ای برگزار می شود تا مشخص شود این بازی در تاریخ مشخص شده برگزار می شود یا ۲۴. اسفند یا حتی به بعد از عید موکول می شود یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا