اقتصاد جهان

دولت ایران کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه معرفی شد + جدول

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، آخرین آمار منتشر شده از سوی صندوق بین المللی پول از میزان هزینه های دولت های کرد در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط ​​نشان می دهد که دولت ایران در مقایسه با تولید ناخالص داخلی این دولت ها کمترین هزینه را برای کردها هزینه می کند. در سال ۲۰۲۳ بود.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود با عنوان «نظارت مالی» محاسبه کرده است که نسبت هزینه های دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ تنها ۱۳.۵ درصد است که کمترین میزان در بین کشورهای در حال توسعه با درآمد متوسط ​​است.

هزینه کرد دولت ایران در دو سال متوالی معادل ۱۴.۲ درصد کاهش یافته است. دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش می یابد.

دولت کویت گران ترین دولت این کشورها محسوب می شود، بنابراین نسبت هزینه های دولت به تولید ناخالص داخلی در سال گذشته ۵۰.۸ درصد بود.

میانگین هزینه دولت های کرد در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد است که بیش از دو برابر ایران است. میانگین هزینه های دولت های کرد در خاورمیانه و شمال آفریقا معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه است که بیش از دو برابر هزینه های ایران است.

نسبت مخارج دولت به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ در برخی از کشورهای دیگر است: برزیل ۴۷.۹٪، چین ۳۳.۹٪، مصر ۲۲.۷٪، اندونزی ۱۶.۶٪، مالزی ۲۳.۳٪، عربستان سعودی ۳۲.۳٪، ونزوئلا ۱۴.۴٪، پاکستان ۱۹.۲٪. ، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات متحده عربی ۲۵.۹ درصد و ویتنام ۱۹.۹ درصد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا