فناوری

رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ظاهرا استارت آپ هوش مصنوعی OpenAI قصد دارد با مدل ChatGPT خود به طور مستقیم با گوگل رقابت کند و در روزهای آینده موتور جستجوی مدل هوش مصنوعی خود را راه اندازی کند.

اخیراً پستی در یک انجمن آنلاین ظاهر شده است که به ایجاد نام دامنه و گواهی امنیتی برای “search.chatgpt.com” اشاره می کند. البته در حال حاضر این آدرس وجود خارجی ندارد و هیچ صفحه ای با آن باز نمی شود. علاوه بر این، «پیت هوانگ» محقق هوش مصنوعی در شبکه اجتماعی X ضمن اشاره به این دامنه مورخ ۹ می (۲۰) اردیبهشت) نیز ذکر شده است.

در حال حاضر، اطلاعات کمی در مورد موتور جستجوی بالقوه ChatGPT وجود دارد، که مانند Perplexity و Google Gemini احتمالاً بر اساس سؤالات کاربران کار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

موتور جستجوی ChatGPT رقیب جدی گوگل است؟

این خبر احتمالاً برای گوگل که بیش از دو دهه است بر بازار موتورهای جستجو تسلط داشته و ۹۰ درصد از کل جستجوهای جهانی را تشکیل می دهد، نگران کننده است. سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در ماه گذشته طی مصاحبه ای با Lex Fredman گفت که ChatGPT می تواند آینده جستجو باشد.

وی در مصاحبه خود گفت:

“اگر بتوانیم موتور جستجوی بهتری نسبت به گوگل بسازیم، فکر می کنم باید این کار را انجام دهیم. گوگل ۱۳ تبلیغ و ۱۰ لینک آبی را به شما نشان می دهد.” اما چیزی که واقعاً مرا هیجان زده می کند این است که شاید راه بسیار بهتری برای کمک به مردم برای یافتن اطلاعات وجود داشته باشد. آنها می خواهند.”

موتور جستجوی OpenAI می تواند رویکردهای مختلفی را دنبال کند. به عنوان مثال، Perplexity از یک رویکرد چت بات استفاده می کند که در آن کاربران می توانند از آن سؤال بپرسند و سپس هوش مصنوعی نتایج جستجوی آنها را نمایش می دهد. Google Gemini نیز بیشتر از یک رویکرد چت گرا استفاده می کند و علاوه بر پیوند جستجوی گوگل، تجزیه و تحلیل را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. شایعات حاکی از آن است که رویکرد OpenAI به موتور جستجوی ChatGPT به Gemini نزدیک‌تر خواهد بود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا