ورزشی

رنکینگ جدید باشگاهی اعلام شد/ پرسپولیس اول ایران، چهارم آسیا و ۱۲۹ جهان

سایت “footballdatabase” جدیدترین رده بندی باشگاه های جهان را اعلام کرد که بر اساس آن تیم فوتبال پرسپولیس با ۱۵۹۹ امتیاز در رده چهارم آسیا، ۱۲۹ جهان و اول ایران قرار گرفت.

در این رده بندی تیم استقلال تهران با ۱۵۸۶ امتیاز در رده پنجم آسیا، ۱۴۱ جهان و دوم ایران با ۱۵۸۶ امتیاز و سپاهان اصفهان با ۱۵۷۳ امتیاز در رده هفتم آسیا، ۱۵۷ جهان و سوم ایران قرار گرفتند.

در بین ۳ تیم برتر ایرانی در رنکینگ جهانی و آسیایی در یک سال گذشته تنها پرسپولیس با افت رنکینگ جهانی مواجه شده است و استقلال تهران و سپاهان روند صعودی را آغاز کرده اند. همچنین با توجه به اینکه ۴ تیم از قاره آسیا در جام باشگاه های جهان حضور دارند و از آنجایی که الهلال عربستان صدرنشین آسیا است، تیم النصر با ۱۶۱۸ امتیاز در رده دوم آسیا قرار دارد و همچنین در رتبه ۱۰۷ در رنکینگ جهانی که بهترین شانس است. باید به عنوان تیم سوم آسیا حضور خود را در این مسابقات قطعی کند.

طبق قانون فیفا، قهرمان دو سال اخیر لیگ قهرمانان آسیا (الهلال عربستان و ژاپن)، قهرمان فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ لیگ قهرمانان اروپا و بهترین تیم آسیا در تا پایان سال ۲۰۲۳ می تواند در جام باشگاه های جهان شرکت کند که با توجه به امتیازات و بازی ها تا پایان سال ۲۰۲۳ بعید است پرسپولیس و استقلال بتوانند به رده دوم رده بندی باشگاهی آسیا برسند. سپاهان که در مرحله حذفی قرار دارد برای حضور در جام باشگاه ها کار سختی خواهد داشت چرا که شاگردان ژوزه مورائیس تنها با قهرمانی در آسیا می توانند به جام جهانی راه پیدا کنند.

لازم به ذکر است تراکتور تبریز پس از ۳ تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان در رده سی و سوم آسیا به عنوان چهارمین تیم برتر ایران قرار دارد. در رده بندی جهانی منچسترسیتی، رئال مادرید و اینتر به ترتیب در رده های اول تا سوم جهان قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا