خودرو

سایپا همه را سورپرایز کرد| ساخت اولین خودرو بدون راننده توسط شرکت سایپا


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: خودروی خودران یکی از اختراعات عجیب است. اولین خودروی خودران توسط تسلا تولید شد. حالا خبرها حاکی از آن است که شرکت سایپا یک خودروی خودران نیز ساخته است. ادامه این مقاله را بخوانید تا در مورد خودروهای خودران بیشتر بدانید.

سایپا اولین خودروی خودران را ساخت

تحلیل روند موضوعات و اخبار اقتصادی به درک صحیح وضعیت فعلی ما در بخش اقتصادی کمک می کند. در این بررسی تاریخی، برخی از موضوعات، نهادها و افراد به صورت ویژه مورد بررسی قرار می گیرد تا مخاطب با مطالعه آنها به درک نسبی از وضعیت اقتصادی ایران دست یابد. در سال ۱۴۰۲، در نیم قرن با اقتصاد ایران، با استفاده از اخبار و گزارش های روزنامه های «اطلاعات» و «دنیای اختاز»، هر روز روایتی انحصاری از اقتصاد ایران و جهان در مخاطبان سال ۱۳۵۳ خواهد بود. ، ۱۳۶۳، ۱۳۷۳، ۱۳۸۳ و ۱۳۹۳ ارائه شده است. .

۱۸ بهمن ۱۳۶۳; استقبال از بانکداری اسلامی بسیار خوب است

دکتر. نوربخش رئیس کل بانک مرکزی گفت: استقبال مردم از نظام بانکداری اسلامی بسیار خوب بوده و سپرده های بانکی نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است.

وی افزود: از جمله اهداف کلیدی بانک مرکزی کاهش نقدینگی است که در شرایط فعلی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان با روش های مختلف است.

برای این منظور می توان مخارج دولت، عرضه برخی کالاها مانند طلا و سکه طلا و همچنین کنترل اعتبار نقدینگی از جمله اعطای اعتبار مصرفی را کنترل کرد و این اقدامات منجر به رشد نقدینگی شده است. از ۱۷٪ تا ۱.۸٪.

۱۸ بهمن ۱۳۷۳; نیروی هوایی ارتش اولین خودروی ملی را ساخت

در آستانه ۱۹ بهمن اولین خودروی “شمس ۱۴” نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط پرسنل مبتکر و مبتکر فرماندهی لجستیک نیروی هوایی ساخته شد.

سردار غلامی فرمانده لجستیک نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: انگیزه اصلی طراحی و ساخت این ارابه توسط شهید سرلشکر ستاری ایجاد شد و وی معتقد بود که این امر در اداره مکانیک لجستیک بوده است. نیروی هوایی، قدرت، کارایی و سلیقه کارکنان برای انجام کاری جدید. و نوآورانه به نظر می رسد، بنابراین این انگیزه پس از تجربه ای که در زمینه ساخت هواپیمای “پرستو” به دست آوردیم، قوی تر شد و پس از ایجاد طراحی های لازم، مراحل ساخت خودرو اجرا شد.

تیمسار غلامی با بیان اینکه این خودرو ۴ نفره است و تمامی مراحل طراحی و ساخت آن در فرماندهی تدارکات نیروی هوایی ارتش انجام شده است، گفت: در طراحی و ساخت این خودرو از هر نوع تعدیلی انجام نشده است. خودرو در صنعت خودروسازی جهان است و سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

وی افزود: پیرو تجربیات به دست آمده در ساخت اولین هواپیمای سبک با نام داو در نیروی هوایی، این خودرو با استفاده از آخرین متدهای بین المللی از نظر مشخصات آیرودینامیکی طراحی و ساخته شده و از هر خودروی موجود در دنیا پیشرفته تر است.

فرمانده تدارکات هوانیروز با اشاره به اینکه ترمزهای این خودرو دارای دیسک روی چهار چرخ است، گفت: هم اکنون تولید انبوه این خودرو در نیروی هوایی آغاز شده است.

وزیر کشور: دولت با اجرای پروژه های بزرگ تورم فعلی را کنترل می کند

دولت قصد دارد از طریق اجرای پروژه های بزرگ برای کاهش نقدینگی در کشور و همچنین توسعه عمرانی و فرهنگی، تورم فعلی را مهار کند.

علی محمد بشارتی وجود ۵۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در کشور را یکی از عوامل موثر در بروز گرانی ها دانست و ابراز امیدواری کرد که اجرای برنامه های برخی سازمان ها و وزارتخانه ها علاوه بر کاهش قیمت ها بتواند موجب کاهش قیمت ها شود. شدت قیمت های بالای نقدینگی موجود

وی تورم موجود را ناشی از عواملی چون سیاست های غلط رژیم گذشته، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، اجرای پروژه های عظیم زیربنایی و کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی دانست و گفت: اکنون در حال حاضر هستیم. در شرایط مساعدتر از همسایگان ما.» مثلاً در سال ۱۹۶۰، ۹۳ لیتر ترکیه معادل یک دلار بود و اکنون ۴۸۰۰۰ لیتر ترکیه یک دلار است یا مثلاً در زمان گورباچف، یک دلار معادل یک دلار است. به یک روبل، در حالی که در زمان یلتسین ارزش یک دلار به ۲۸۰۰۰ روبل می رسید. .

سایپا اولین خودروی خودران را ساخت

برای اولین بار خودروی خودران (خودروی بدون راننده) در شرکت سایپا تولید شد.

این وسیله نقلیه (AGV) از طریق جریان الکتریکی ایجاد شده در زیر آسفالت سالن های مورد نظر بدون استفاده معمول از ریل یا کابل فیبر نوری حرکت می کند.

این لیفتراک ها (وسایل نقلیه) بدون راننده که در مدل فعلی می توانند بارهای ۱۸۰ تا ۲۵۰ کیلوگرمی را بدون اپراتور و با برنامه از پیش تعیین شده حمل کنند، از انبار به خط تولید و در ایستگاه ها و مسیرهای مشخص حرکت می کنند. بار خود را تخلیه می کند.

به گفته مسئولان شرکت سایپا، ساخت این «خودران خودران» حدود شش ماه به طول انجامید و طراح و مدیر عامل آن، بخش اتوماسیون فنی این شرکت بوده است.

۱۸ بهمن ۲۰۱۳; ۳ میلیارد دلار بنزین وارد می شود

مدیرکل دفتر اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: برای واردات بنزین به کشور در سال آینده به سه میلیارد دلار نیاز داریم.

محمد کردابچه افزود: با تثبیت قیمت فرآورده های نفتی در سال ۸۴ و تهیه لایحه بودجه بر این اساس، منابع و هزینه های شفاف سازی منابع انرژی به طور مساوی ۱۲۷۱۴۳.۵ میلیارد ریال برآورد شد.

تولید بنز ایرانی از ماه آینده آغاز می شود

شرکت مرسدس بنز ایران در اسفند ماه برای تولید خودروهای سواری افتتاح می شود.

شخانی مدیرعامل ایران خودرو دیزل افزود: «مرسدس بنز ایران» در اسفندماه برای فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سواری ساخت ایران ۵۰ درصد آلمان و ۵۰ درصد ایرانی افتتاح می شود.

وی ادامه داد: تولید بنز سوری از ابتدای سال ۸۴ در کارخانه تاپ خودرو وابسته به ایران خودرو دیزل انجام می شود.

وی اولین مدل بنز تولید شده در ایران را ۳۲۰E و مدل بعدی را مرسدس ۲۴۰ عنوان کرد و تولید بنز سواری در ابتدا کاملا CKD خواهد بود.

شرکت بنز در نظر دارد تا ۵۱ درصد از طرف آلمانی و ۴۹ درصد از طرف ایرانی را در خدمات مشتریان سرمایه گذاری کند.

۱۸ بهمن ۲۰۱۳; به واردکنندگان مختلف مجوز واردات خودرو داده شد

در شرایطی که همچنان واکنش‌های مثبت و منفی نسبت به تصمیم اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر محدود کردن واردات خودرو به نمایندگی‌های مجاز وجود دارد، این وزارتخانه اخیرا جلسه مشترکی را با واردکنندگان رسمی و سایر واردکنندگان برگزار کرد تا به این مهم دست یابد. نوعی تفاهم و تعامل بین آنها. خود را تثبیت می کنند

همانطور که امیرحسین قناعتی، مدیرکل صنعت خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت توضیح داد، در جلسه مورد بحث “طرح ساماندهی واردات خودرو” به منظور رعایت حقوق مصرف کننده و ارائه خدمات پس از فروش مناسب به خریداران خارجی خودرو ارائه شد. و دستورالعمل های دقیق را نیز می توانید در آن در حال تکمیل است پیدا کنید.

وی تاکید کرد: این طرح مانع واردات خودرو توسط افراد مختلف نخواهد شد. شرکت های مختلف علاوه بر واردات خودرو از طریق نمایندگان مجاز شرکت های مادر، می توانند از دو طریق اقدام به واردات خودرو نیز کنند.

به گفته قناعتی، در روش اول پس از واردات خودرو از طریق نمایندگی رسمی، واردکننده دیگر می تواند اقدامات لازم را برای ارائه خدمات پس از فروش به خریداران انجام دهد. این بدان معناست که او باید شبکه خدمات مشتری را بسازد. در روش دوم نیز افراد مختلف می توانند از طریق نمایندگی رسمی خودرو وارد کنند اما مشتریان آنها از شبکه خدمات پس از فروش نمایندگی های رسمی بهره مند می شوند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا