اخبار اقتصاد ایران

سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه متعلق به اتاق بازرگانی ایران است

روابط عمومی اتاق بازرگانی گیلان اعلام کرد؛

اتاق بازرگانی از سال ۱۳۹۵ پس از افتتاح این بنا به منظور نگهداری آن تا کنون با بکارگیری چند کارگر بومی و هزینه های جاری این خانه تجاری به طور متوسط ​​ماهانه ۶۰۰۰ دلار تامین و پرداخت کرده است.

ایران تحلیل، مدیریت روابط عمومی اتاق بازرگانی گیلان اعلام کرد:

استان گیلان ظرفیت های ارزشمندی دارد و بیش از یک قرن است که با اتحاد جماهیر شوروی سابق و فدراسیون روسیه فعلی روابط تجاری دارد. استان گیلان با برخورداری از زیرساخت‌های لجستیک دریایی، زمینی و ریلی دارای ظرفیت‌های ارزشمند بالقوه‌ای است که باید به نحو مطلوب و بهینه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اتاق بازرگانی گیلان با هدف توسعه تجارت با روسیه در سال ۱۳۹۲ پروژه ایجاد خانه تجاری برای ایرانیان در آستاراخان را که شامل (ملکی به مساحت حدود ۱۰۰۰ متر مربع و ساختمان قدیمی آجری توپر) بود. با دو طبقه و زیر زمین ۹۰۰ مترمربع آجر) با اعتبار خرید و نوسازی اتاق ایران خریداری و تامین مالی شده و در طول بیش از ۵ سال از عملیات اجرایی آن علیرغم اعتبار و هزینه های زیادی هزینه شده است. بودجه در نهایت در سال ۱۳۹۵ به پایان رسید و این خانه تجاری ایرانیان در آستاراخان در پاییز ۱۳۹۵ با سفر هیئت سیاسی و تجاری الف از رشت به آستاراخان با حضور مقامات دولتی و رئیس سازمان افتتاح شد. اتاق ایران و برخی فعالان اقتصادی.
نکته اصلی اینجاست که اتاق بازرگانی ایران تماما با اعتبار و بودجه اتاق بازرگانی ایران خریداری، بازسازی و راه اندازی شده است، اما تمام اسناد مالکیت آن به نام شرکت بازرگانی پارس است که مالک و سهامدار آن بوده است. و همچنان رئیس سابق اتاق بازرگانی گیلان است. منطبق بر قوانین و مقررات مجموعه اموال و سرمایه اتاق بازرگانی نیست و از نظر حقوقی دارای مشکلات عدیده ای است که باید در راستای حفظ اموال اتاق و عموم مردم مشخص شود. منافع.

بنابراین از سال ۱۳۹۵ پس از افتتاح این ساختمان به منظور نگهداری آن تا کنون با بکارگیری چند کارگر بومی و هزینه های جاری این خانه تجاری، اتاق بازرگانی به طور متوسط ​​ماهیانه ۶۰۰۰ دلار تامین و پرداخت کرده است. لازم به ذکر است که با تحمیل هزینه های چند صد هزار دلاری طی ۶ سال گذشته متاسفانه تا به امروز هیچ ارزش افزوده اقتصادی در این خانه تجاری ایرانیان در توسعه تجارت استان و کشور ایجاد نشده است.
با توجه به توضیحات فوق، برای پایان دادن به هزینه های ارزی نامتعارف که از عهده اتاق شهرستان خارج بود، مقرر شد تمامی مسئولیت های قانونی، اجرایی و مالی به اتاق ایران واگذار شود، لذا اقداماتی که در خصوص اتاق ایران انجام شد. موضوع به منظور شفاف سازی و ارائه قضاوت افکار عمومی منتشر شد.
کلیه دارایی ها و اموال اتاق بازرگانی مانند تمامی وزارتخانه های دولتی و سازمان های دولتی در سراسر ایران متعلق به اتاق ایران است نه استان و شهرستان. در نتیجه سهامداری اتاق رشت در هیچ سندی ذکر نشده است و از اعراب هم جایی ندارد، ضمن اینکه توضیح داده شد در آستاراخان یک تجارتخانه به نام شرکت بازرگانی پارس وجود دارد که تنها سهامدار آن رئیس سابق است. اتاق بازرگانی تهیه و پرداخت شده است، در اسرع وقت کلیه حقوق آن طی تشریفات به اتاق بازرگانی ایران بازگردانده می شود و سهم ۲۰ درصدی اتاق گیلان در مراکز ثبت روسیه در سند معتبر نمی باشد. طبق قوانین روسیه مالک این ساختمان که از منابع مالی عمومی اتاق بازرگانی خریداری شده است به نام شرکت بازرگانی پارس نامگذاری شده است و امید است اسناد قانونی و قانونی این مرکز از شرکت مذکور با پیگیری های مستمر اتاق ایران در اسرع وقت به اتاق ایران ارسال می کند.
از این رو اتاق بازرگانی گیلان برای بهره برداری از ساختمان اتاق ایران پیشنهاداتی دارد و به اتاق ایران نیز ارائه کرده است. با توجه به وظایف کلان کشور که اتاق ایران عهده دار آن است، باید از بهترین روش و پیشنهاد برای بهره برداری و ایجاد ارزش افزوده در این اتاق بازرگانی استفاده شود. می تواند به اقتصاد ملی کمک کند، انتخاب کنید علاوه بر اینکه استان گیلان استانی است که با روسیه روابط اقتصادی دارد، مدیریت این مرکز تجاری با مدل ارائه شده باید در اختیار اتاق گیلان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا