ترندهای روز

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

محرمانه بودن دادگاه بریتانیا درباره وضعیت سلامتی پرنسس کیت، همسر ولیعهد این کشور که اخیرا با انتشار عکس دستکاری شده او همراه شده بود، به شایعات درباره او و همسرش دامن زده است.

همسر شاهزاده ویلیام آخرین بار در ۲۵ دسامبر سال گذشته در جشن کریسمس در انظار عمومی ظاهر شد.

چند هفته بعد، در ۱۷ ژانویه، خانواده سلطنتی بریتانیا در بیانیه ای اعلام کردند که پرنسس کیت برای یک عمل از پیش برنامه ریزی شده روی شکمش در بیمارستان بستری شده است.

در این بیانیه آمده است که این عمل جراحی “موفقیت آمیز” بوده و همسر ولیعهد بریتانیا “۱۰ تا ۱۴ روز” در بیمارستان تحت نظر خواهد بود.

دوره نقاهت چند ماه پس از یک بیماری نامشخص

شایعات در مورد همسر ولیعهد بریتانیا; منشا گمانه زنی ها در مورد کیت میدلتون چیست؟ولیعهد بریتانیا و همسرش در نوامبر ۲۰۲۳

دادگاه بریتانیا اضافه کرد که بعید است که بهبودی پرنسس کیت قبل از عید پاک (اول آوریل) به پایان برسد. بدین ترتیب تمامی برنامه های عمومی عروس پادشاه بریتانیا تا آن زمان به تعویق افتاد.

منابع نزدیک به دربار انگلیس در آن زمان از اطلاع رسانی درباره بیماری همسر ولیعهد انگلیس خودداری کردند و تنها اعلام کردند که وی به سرطان مبتلا نیست.

دقایقی پس از انتشار بیانیه مبنی بر بستری شدن پرنسس کیت در بیمارستان، کاخ باکینگهام در بیانیه ای دیگر اعلام کرد که چارلز سوم پادشاه بریتانیا برای جراحی پروستات نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد.

یک روز بعد عکسی از شاهزاده ویلیام در حال خروج از بیمارستانی که همسرش در آن بستری بود منتشر شد.

عروس پادشاه انگلیس ۱۲ روز پس از انتشار بیانیه اولیه دربار سرانجام از بیمارستان مرخص شد. در بیانیه ای که به همین مناسبت منتشر شد، آمده است که روند بهبودی همسر ولیعهد بریتانیا «پیشرفت خوبی» داشته است.

چارلز سوم نیز در همان روز از بیمارستان مرخص شد، اما برخلاف پرنسس کیت، تصاویری از خروج او از بیمارستان با پای پیاده منتشر شد. کاخ باکینگهام چند روز پس از تشخیص سرطان پادشاه بریتانیا اعلام کرد. اما نوع سرطان او اعلام نشد.

غیبت شاهزاده ویلیام در مراسم رسمی به دلایل شخصی

شایعات در مورد همسر ولیعهد بریتانیا; منشا گمانه زنی ها در مورد کیت میدلتون چیست؟شاهزاده ویلیام در مراسم جوایز بافتا

شاهزاده ویلیام چند روز پس از ترخیص همسر و پدرش از بیمارستان، وظایف عمومی خود را از سر گرفت.

در همین راستا برخلاف سال های گذشته، ولیعهد بریتانیا به تنهایی در مراسم اهدای جوایز فیلم بفتا حضور یافت.

با این حال، فرزند ارشد پادشاه بریتانیا، یک رویداد را حدود ده روز پس از بفتا در ۲۷ فوریه به دلیل “دلایل شخصی” لغو کرد. در همین حال، بیش از دو ماه از عدم حضور پرنسس کیت در انظار عمومی گذشته بود.

کنجکاوی در مورد وضعیت همسر ولیعهد بریتانیا و دلیل غیبت وی در این مدت به میزان قابل توجهی افزایش یافت. برخی از کاربران شبکه های اجتماعی شروع به استفاده از هشتگ “کیت کجاست؟” انجام دادند

با این حال، دربار بریتانیا همچنان تاکید کرد که پرنسس کیت در دوران نقاهت خود به خوبی حال می کند.

تعدادی از کاربران شبکه های اجتماعی در X (توئیتر سابق) به تئوری های توطئه در مورد غیبت طولانی کیت میدلتون متوسل شده اند. برخی از آنها حتی از لزوم ارائه مدرکی مبنی بر “زنده بودن” همسر ولیعهد بریتانیا صحبت کردند.

انتشار عکس های یواشکی و عکس های دستکاری شده

رسانه های بریتانیا در ۴ مارس گزارش دادند که عکسی یواشکی از پرنسس کیت توسط عکاسان پاپاراتزی گرفته شده است. اما این رسانه ها از انتشار این عکس که همسر ولیعهد بریتانیا را در خودرویی در کنار مادرش نشان می داد خودداری کردند.

اما این عکس یواشکی در رسانه های دیگر کشورهای جهان منتشر شد.

اما انتشار این عکس یواشکی نتوانست به کنجکاوی ها درباره عروس پادشاه بریتانیا و انتشار انواع شایعات در شبکه های اجتماعی پایان دهد.

وزارت دفاع بریتانیا یک روز پس از انتشار این عکس یواشکی از کیت میدلتون در رژه نظامی در ۸ ژوئن، سه ماه بعد، اعلام کرد. بسیاری از مردم این خبر را دریافت کردند که همسر ولیعهد بریتانیا تا آن روز در انظار عمومی ظاهر نخواهد شد.

این وزارتخانه یک روز بعد این خبر را از سایت خود حذف کرد.

دادگاه بریتانیا پنج روز بعد در دهم مارس عکسی از پرنسس کیت به همراه سه فرزندش منتشر کرد که این عکس به دلیل حذف آن توسط خبرگزاری های بین المللی به سرعت جنجالی شد. خبرگزاری های معتبر دنیا به دلیل ظن دستکاری در این عکس آن را حذف کردند.

این ماجرا به جای کمک به فرونشاندن شایعات و تئوری های توطئه در شبکه های اجتماعی، نتیجه معکوس داشت.

یک روز بعد، دادگاه بریتانیا در واکنش به حذف این عکس دستکاری شده، پیام عذرخواهی پرنسس کیت را منتشر کرد. به این ترتیب او دستکاری عکس منتشر شده را پذیرفت و بابت آن عذرخواهی کرد.

همسر ولیعهد بریتانیا در پیام خود گفته است که مانند بسیاری از عکاسان آماتور، هر از گاهی عکس ها را دستکاری می کند. این پیام باعث شد که بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی جنبه های دیگر عکس مانند زمان ضبط و جدید بودن آن را زیر سوال ببرند.

امتناع دادگاه بریتانیا از انتشار عکس اصلی قبل از دستکاری، به شایعات و تئوری های توطئه در مورد پرنسس کیت دامن زده است.

پخش انواع شایعات در مورد زوج سلطنتی

شایعات در مورد همسر ولیعهد بریتانیا; منشا گمانه زنی ها در مورد کیت میدلتون چیست؟شاهزاده ویلیام با همسرش

بسیاری از شایعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی در مورد شاهزاده ویلیام و همسرش به رابطه آنها و اختلافات احتمالی خانوادگی مربوط می شود. در همین راستا گروهی از کاربران شبکه های اجتماعی معتقدند که ولیعهد بریتانیا با زن دیگری در ارتباط است و عدم حضور همسرش در انظار عمومی را می توان در این زمینه ارزیابی کرد.

گروهی دیگر از شاهزاده ویلیام به دلیل عدم پذیرش مسئولیت انتشار عکس دستکاری شده انتقاد کردند. آنها گذاشتن مسئولیت انتشار عکس دستکاری شده بر دوش پرنسس کیت را ناعادلانه خواندند.

ماجرای انتشار عکس دستکاری شده عروس پادشاه انگلیس حتی واکنش کاخ سفید را نیز برانگیخت. کارن ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی در مورد احتمال دستکاری عکس های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، این موضوع را رد کرد.

وی همچنین افزود: من در مورد کیت میدلتون با رئیس جمهور صحبت نکرده ام، اما البته برای او آرزوی بهبودی عاجل داریم.

سخنگوی کاخ سفید همچنین از رسانه ها و افکار عمومی خواست به حریم خصوصی همسر ولیعهد انگلیس احترام بگذارند.

شاهزاده ویلیام از زمانی که عکس دکتری همسرش منتشر شد و شایعات در مورد زندگی خانوادگی او به شدت افزایش یافت، برنامه های خود را تغییر نداد. او همچنان از طرف پدرش، پادشاه بریتانیا، با شخصیت‌های برجسته ملاقات می‌کند و در رویدادهایی که توسط سازمان‌های خیریه برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا