فناوری

علت قطعی فیس‌بوک و اینستاگرام مشخص شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایسنا: شرکت متا علت اختلال ۲ ساعته فیس بوک و اینستاگرام در روز سه شنبه را یک مشکل فنی اعلام کرد که اکنون برطرف شده است.

این اختلال از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه به وقت شرق آمریکا آغاز شد و بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی X اعلام کردند که از حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام خود خارج شده‌اند و نمی‌توانند وارد شوند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به این اغتشاش اعلام کرد که این شورا اوضاع را رصد می کند و در حال حاضر از هرگونه فعالیت مخرب سایبری اطلاعی ندارد.

نوشته های مشابه

وب سایت مانیتورینگ قطعی Down Detector اعلام کرد که در اوج این اختلال، بیش از ۵۰۰ هزار گزارش اختلال برای فیس بوک و حدود ۹۲ هزار گزارش برای اینستاگرام ثبت شده است.

اندی استون، سخنگوی متا در پستی در X بدون اشاره به جزئیات گفت: “ما مشکل را برای همه برطرف کردیم.” متا که در معاملات بعد از ظهر روز سه شنبه شاهد کاهش ۱.۲ درصدی سهام خود بود، جزئیات بیشتری در مورد این مشکل فنی ارائه نکرد.

این شرکت روزانه حدود ۳.۱۹ میلیارد کاربر فعال در خانواده برنامه های خود از جمله WhatsApp و Twitter دارد. ظاهراً رابط برنامه نویسی اپلیکیشن واتس اپ تجاری نیز با مشکلاتی مواجه شده بود. با این حال، اطلاعات وب سایت Down Detector از منابع مختلف، از جمله گزارش کاربران، نشان می داد که اختلال در WhatsApp و Threads بسیار کمتر بوده است.

چندین کارمند متا در برنامه پیام‌رسانی ناشناس Blind گفتند که نمی‌توانند به سیستم‌های کاری داخلی خود وارد شوند و این گمانه‌زنی را به وجود آورد که ممکن است اخراج شده باشند. برخی از ابزارهای حرفه ای متا مانند Ad Manager، Meta Admin Center و فروشگاه های فیس بوک و اینستاگرام نیز دچار اختلال شدند.

بر اساس گزارش رویترز، این اختلال به یکی از ترندهای X یا همان توییتر سابق تبدیل شد که خود بارها پس از خرید توسط ایلان ماسک با اختلال مواجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا