اخبار اقتصاد ایران

عمده تخلف فساد چای دبش در زمان حضور ساداتی‌نژاد در وزارت کشاورزی رخ داد

روایت عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از خیانت وزیر برکنار شده دولت سیزدهم;

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس درباره پرونده فساد چای می گوید: شرکت چای دباش هر بار بدون بررسی اینکه ارز تخصیصی هزینه شده است یا خیر، ارز ترجیحی داده شده است و اینجاست که تخلف عمده صورت گرفته است.

ایران تحلیل جلال محمودزاده عضوکمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با انتخاب درباره پرونده فساد چای گفت: شرکت چای دباش هر بار ارز ترجیحی به این شرکت می دهد بدون اینکه بررسی کند ارز تخصیصی هزینه شده است یا خیر. در جای خود باشد یا نه داده می شود و تخلف اصلی در اینجا شکل می گیرد.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس درباره پرونده فساد چای می گوید: شرکت چای دباش هر بار بدون بررسی اینکه ارز تخصیصی هزینه شده است یا خیر، ارز ترجیحی داده شده است و اینجاست که تخلف عمده صورت گرفته است.

محمودزاده با بیان اینکه حدود دو ماه پیش گزارش هایی مبنی بر تخلفات شرکت چای دباش دریافت کردم، اظهار داشت: در آن زمان از نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در این باره سوال کردم و خواستار رسیدگی به این موضوع شدم.

وی افزود: هیچ بخشی از این تخلف مربوط به زمان وزارت نیکبخت نیست و بیشتر آن به زمان حضور ساداتی نژاد در وزارت کشاورزی و برخی قبل از آن برمی گردد. اکنون نهادهای نظارتی، قوه قضائیه و کمیسیون کشاورزی مجلس پیگیر این موضوع هستند.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تاکنون چند نرخی بودن ارز مفاسد زیادی را به همراه داشته است، گفت: شاید تخلفات دیگری هم بوده که هنوز مشخص نیست. اکنون وزارت کشاورزی اعلام کرده است که هرگونه اطلاعات لازم را در خصوص نحوه تخصیص ارز به شرکت ها در اختیار نهادهای نظارتی قرار خواهد داد.

محمودزاده افزود: اساساً تخصیص ارز ترجیحی به این صورت است که ثبت سفارش شرکت ها برای دریافت ارز به بانک مرکزی ارجاع می شود و پس از تخصیص ارز به هر شرکت، بانک مرکزی بررسی می کند که آیا این ارز در آن هزینه شده است یا خیر. مکان یا نه و سپس برای بار دوم به آن شرکت ارز ترجیحی داده می شود. در حالی که برای شرکت چای دباش بدون بررسی اینکه ارز تخصیصی در جای خود خرج شده است یا خیر، هر بار ارز ممتاز به این شرکت داده شده و تخلف اصلی در اینجا شکل گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا