اخبار اقتصاد ایران

عیدی یک میلیونی دولت به بیمه شدگان روستایی | جذب حدود ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام کرد؛

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: حداکثر عیدی قابل پرداخت در سال جاری یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است که باید تایید شود اما یک میلیون تومان قطعی است و به سطح یک ما پرداخت می شود. .

ایران تحلیل بیت الله امروز هجدهم مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر را منصوب کرد. بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بیمه های اجتماعی حوزه های بسیار مهمی هستند که می توانند آینده مردم را رقم بزنند. بنابراین کسانی که تولیدکننده، کشاورز و روستایی بودند باید بیمه می شدند. افرادی که در این صندوق بیمه هستند خدماتی دریافت می کنند که یکی از آنها دریافت مستمری بازنشستگی است.

وی افزود: مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان نیز در این صندوق پرداخت می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان روستایی و عشایر با اشاره به نحوه درمان روستائیان گفت: درمان توسط بیمه سلامت انجام می شود و همچنین بستری برای درمان تکمیلی داریم که برای مستمری بگیران در نظر گرفته شده است و همه مستمری بگیران تحت پوشش قرار می گیرند. توسط بیمه تکمیلی سال آینده.»

وی افزود: به سمت کفایت مستمر ارائه خدمات با کیفیت در صندوق حرکت می کنیم.

حثار گفت: حداکثر مبلغ قابل پرداخت برای عیدی امسال یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است که باید تایید شود اما یک میلیون تومان قطعی است و به سطح یک ما پرداخت می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: مهم ترین مولفه این است که دولت دو سوم حق بیمه را بر اساس سطح درآمد پرداخت می کند. در این صندوق سهم کارفرما توسط دولت پرداخت می شود و از این طریق از جامعه هدف کشاورزان، روستائیان و عشایر حمایت می کند.

وی ادامه داد: به سمت عدالت اجتماعی پیش می رویم. یکی از این راه ها گسترش بیمه های اجتماعی است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم اقدامات موثری انجام شده است.

حثار ابراز کرد: در سالگرد پیروزی انقلاب سیاسی ۴۵ اقدام مهم و راهبردی انجام داده ایم که این اقدامات با تلاش همکارانم انجام می شود. گام اول، برنامه راهبردی بر اساس دیدگاه بیمه و محاسبات بیمه ای است و این امر می تواند از چالش های پیش روی صندوق جلوگیری کند.

وی یادآور شد: در دو سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار بیمه شده جذب کرده ایم و این کار مهم و ارزشمندی است. این میزان معادل ۶۴ درصد عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم است.

وی ادامه داد: توانسته ایم ۲۲۲ هزار وام پرداخت کنیم و ۱۶۵ درصد در بودجه صندوق بیمه اجتماعی بوده ایم که روند بسیار مطلوبی است. وی با اشاره به آمار زنان بیمه شده گفت: توانسته ایم ۴۲ درصد در پوشش بیمه اجتماعی زنان رشد کنیم و این رشد خوب را این دولت شاهد بوده است.

وی با اشاره به افزایش سطح درآمد در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گفت: هم در سال گذشته و هم در سال جاری رشد ۶۰ درصدی سطح درآمد را شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به بیمه زنان خانه دار غیر شاغل دارای سه فرزند گفت: در ماده ۲۱ قانون حمایت از جمعیت و خانواده جوانان به این موضوع اشاره شده است که پیگیری های زیادی برای اجرای آن انجام داده ایم اما در سال آینده تلاش می شود. ساخته شده تا آن را بپوشاند. اعطای سه فرزند به زنان روستایی غیر شاغل باید اختصاص یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا