فناوری

فایننشال‌تایمز: اسرائیل تاکنون ۱۱۰۰ ساختمان‌ غزه را برای «منطقه حائل» در مرز غزه تخریب کرده

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

ایرنا: روزنامه فایننشال تایمز نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح خود برای ایجاد منطقه حائل در مرز نوار غزه با سرزمین های اشغالی، ۱۱۰۰ ساختمان در نزدیکی مرزها را تخریب کرده است.

فایننشال تایمز به نقل از یک منبع آگاه ناشناس نوشت که هدف از ایجاد این منطقه حائل، پاکسازی آن از “هر گونه تروریست، موشک انداز و خمپاره انداز” است.

این منبع افزود که ایجاد یک منطقه حائل به تل آویو آزادی عمل در آنجا می دهد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی برای ایجاد این منطقه حائل، حدود ۱۱۰۰ ساختمان در مرز نوار غزه با سرزمین های اشغالی را تخریب کرده است.

به گزارش فایننشال تایمز، ارتش اسرائیل از تایید یا تکذیب این ارقام خودداری کرده است، اما ریچارد هخت، سخنگوی ارتش اسرائیل، گفته است که ارتش اسرائیل برای جلوگیری از آنچه می‌گوید، ایجاد این منطقه حائل را اجرا می‌کند. فعالیت های جنبش حماس

در حالی که مقامات اسرائیلی از اظهار نظر در مورد اندازه منطقه حائل خودداری کرده اند، عاموس یادلین، رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل، قبلا گفته بود که تل آویو پیش بینی می کند که پس از پایان جنگ علیه نوار غزه، “منطقه حائل خواهد شد. عمق آن ۵۰۰ خواهد بود. یک متر تا یک کیلومتر در داخل نوار غزه ایجاد کنید.

یادلین در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این منطقه حائل برای تضمین ۱۶ است مهر است [عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه] دیگر تکرار نخواهد شد.

به نوشته فایننشال تایمز، ایجاد چنین منطقه ای در مرز نوار غزه یکی از موضوعاتی است که رژیم اسرائیل و آمریکا بر سر آن اختلاف نظر دارند و واشنگتن بارها اعلام کرده است که با هر اقدامی که منجر به این شود مخالفت خواهد کرد. این. کاهش مساحت نوار غزه

جان کربی سخنگوی امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه بار دیگر این موضع را تکرار کرد و مدعی شد: به هیچ وجه نمی‌خواهیم شاهد کاهش اراضی غزه باشیم.

گروه‌های مقاومت فلسطین در ۱۵ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای به نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند. بین اسرائیل و حماس، یک آتش‌بس موقت چهار روزه یا توقف تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ به مدت ۷ روز ادامه یافت و سرانجام در صبح روز جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ آتش بس موقت پایان یافت و رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را از سر گرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرانه «طوفان الاقصی» و جبران شکست آن و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه های نوار غزه را می بندد و این منطقه را بمباران می کند. از سوی دیگر رزمندگان مقاومت فلسطین در نبرد زمینی تلفات و خسارات زیادی به نظامیان صهیونیست وارد کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا