فناوری

فراری ۱۲Cilindri معرفی شد؛ ابرخودرویی ساخته شده به روش قدیمی

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: شرکت ایتالیایی فراری از مدل جدید خود با نام ۱۲Cilindri رونمایی کرد. همانطور که از نام این خودرو می توانید حدس بزنید فراری ۱۲Cilindri به موتور ۱۲ سیلندر مجهز شده است. این خودرو به روش قدیمی ساخته شده است و هیچ توربوشارژر یا درایوهای کمکی الکتریکی در آن وجود نخواهد داشت. این خودرو پنجشنبه گذشته در میامی معرفی شد و جایگزین فراری ۸۱۲ سوپرفست خواهد شد.

مشخصات فنی فراری ۱۲ Cilindri

مدل ۱۲ سیلندر فراری به موتور V12 تنفس طبیعی با حجم ۶.۵ لیتر مجهز شده است. این موتور آخرین تکامل موتور دوازده سیلندر فراری F140 محسوب می شود که برای اولین بار دو دهه پیش در فراری انزو استفاده شد. موتور فراری ۱۲ Cilindri اکنون ۸۱۹ اسب بخار قدرت در ۹۲۵۰ دور در دقیقه و ۶۷۸ نیوتن متر گشتاور بین ۷۲۵۰ تا ۹۵۰۰ دور در دقیقه آزاد می کند. فراری موفق شده است تمام استانداردهای آلایندگی را بدون استفاده از موتور هیبریدی رعایت کند.

فراری برای افزایش راندمان موتور و کاهش آلایندگی مدل ۱۲ سیلندر از سیستمی به نام شکل دهی گشتاور تنفسی استفاده کرده است. این سیستم به صورت الکترونیکی منحنی گشتاور را در دنده های سوم و چهارم اصلاح می کند تا موتور کارآمدتر شود. شاتون ها و سوپاپ های تیتانیومی با بالابرهای هیدرولیک ارتقا یافته نیز از دیگر تغییرات ایجاد شده در موتور ۱۲ سیلندر فراری هستند.

انتقال نیرو در مدل ۱۲ سیلندر توسط گیربکس هشت سرعته دوکلاچه نصب شده در عقب خودرو انجام می شود. فراری ادعا می کند که این گیربکس ۳۰ درصد سریعتر از گیربکس فراری ۸۱۲ سوپرفست تعویض می کند. لاستیک های خودرو در حال حاضر ۲۱ اینچی هستند که ضریب دنده را کوتاه تر می کند. به گفته فراری، مدل ۱۲ سیلندر شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در ۲.۹ ثانیه طی می کند. فراری ۱۲ Cilindri می تواند در کمتر از ۷.۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۳۳۹ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ویژگی ها، جزئیات و قیمت

فراری ۱۲ کیلیندری از نظر ابعاد و اندازه بزرگتر از فراری ۸۱۲ سوپرفست است. زبان طراحی که در فراری روما دیدیم نیز برای ایجاد ظاهر ۱۲Cilindri استفاده شده است. همچنین ویژگی های فراری دیتونا مانند پنل مشکی جلوی کاپوت در این خودرو به چشم می خورد.

در داخل کابین مدل ۱۲ سیلندر، فرمان سنتی فراری را خواهید دید که با کنترل پوشیده شده است. با این حال برخلاف مدل های جدید فراری، شاهد نمایشگر سیستم سرگرمی در کابین مدل ۱۲ سیلندر هستیم. کابین مدل ۱۲ سیلندر شباهت زیادی به فراری پورسانگوئت دارد.

فراری ۱۲ Cilindri از جدیدترین و پیشرفته ترین سیستم کنترل شاسی فراری به نام Side Slip Control 8 استفاده می کند که برای تخمین سریعتر سطح چسبندگی لاستیک طراحی شده است. همچنین سیستم چهار چرخ محرک جدیدی برای این خودرو در نظر گرفته شده است که می تواند لاستیک های عقب را در جهت مخالف حرکت دهد. خریداران می توانند تایرهای میشلین پایلوت اسپرت اس یا گودیر ایگل F1 سوپراسپرت را برای فراری ۱۲ سیلیندری ایران تحلیل کنند.

فراری ۱۲ Cilindri در دو مدل کوپه و اسپایدر تولید خواهد شد. وزن خالص نسخه کوپه ۱۵۶۹ کیلوگرم و وزن خالص نسخه اسپایدر ۱۶۲۰ کیلوگرم خواهد بود. همانطور که انتظار می رفت، این فراری ۱۲ سیلندر ارزان نخواهد بود. قیمت فراری ۱۲ Cilindri برای مدل کوپه ۴۲۳۰۰۰ دلار و برای مدل کانورتیبل یا اسپایدر ۴۶۶۰۰۰ دلار خواهد بود. همچنین انتظار داریم تمامی نسخه های این فراری برای سال های آینده پیش فروش شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا