ورزشی

فرانتس بکن‌باوئر، اسطوره فوتبال آلمان درگذشت

Franz Beckenbauer ، افسانه فوتبال آلمان و بایرن مونیخ ، امروز در سن ۷۸ سالگی درگذشت ، بنابراین فوتبال آلمان یکی از بزرگترین افسانه های خود را از دست داد.

Bekenbauer ، که در سالهای اخیر تحت عمل جراحی قلب و لگن قرار گرفت ، با پیروزی در جام جهانی ۱۹۷۴ به عنوان کاپیتان و جام جهانی ۱۹۹۰ به عنوان سرمربی ، نام خود را در تاریخ فوتبال جاودانه کرد. “قیصر” در ۱۰۳ بازی با پیراهن آلمان ۱۴ گل به ثمر رساند.

او که در نیویورک کاسموس و هامبورگ نیز بازی می کرد، ۷۵۴ بار در فوتبال حرفه ای بازی کرد که ۵۸۴ بار آن با پیراهن بود. او ۵ بار در بوندسلیگا آلمان، ۴ بار در جام حذفی آلمان، ۳ بار در جام باشگاه های اروپا، ۱ بار در جام ملت های اروپا و ۱ بار در جام بین قاره ای با بایرن قهرمان شد. او با نیویورک کاسموس ۳ بار قهرمان لیگ فوتبال آمریکای شمالی شد. این پایان شکوه بکن باوئر به عنوان یک بازیکن قهرمانی با هامبورگ در بوندسلیگا بود.

بکن باوئر در مربیگری نیز موفق بود و در دوره کوتاه خود، آلمان غربی را به قهرمانی جام جهانی ۱۹۹۰ رساند و با مارسی قهرمان لیگ ۱ فرانسه شد. همچنین به عنوان سرمربی بایرن مونیخ یک قهرمانی بوندسلیگا آلمان و یک قهرمانی در جام یوفا را به افتخارات خود اضافه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا