اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/11/10

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، افزایش تنش ها در خاورمیانه باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه امن شده است. بازارها همچنین منتظر تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره برای راهنمایی بیشتر سیاست هستند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۲۰۳۲ دلار و ۱۶ سنت رسید. قیمت آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۲۰۵۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.
ایالات متحده در حال بررسی پاسخ مناسب به حمله پهپادی به نیروهای خود در خاورمیانه است که برای اولین بار از زمان آغاز جنگ غزه، تعدادی از سربازانش در اردن کشته و زخمی شدند.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده نیز کاهش یافته است و تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه گذاری غیر سودآور افزایش یافته است.
نشست کمیته بازار آزاد فدرال در مورد نرخ بهره روز چهارشنبه برگزار می شود. نتیجه این جلسه تعیین کننده زمان کاهش نرخ است.
هفته گذشته، داده های اقتصادی ایالات متحده نشان داد که تورم در اینجا برای سومین ماه متوالی زیر ۳ درصد بود. این امر احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در سال جاری را افزایش می دهد.
نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان روز دوشنبه نشان داد که عدم اطمینان در مورد اقتصاد ایالات متحده و کاهش نرخ بهره می تواند قیمت طلا را به رکورد جدیدی در سال ۲۰۲۴ برساند.
قیمت نقره امروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۲۳.۲۹ دلار رسید و قیمت پلاتین با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۹۲۹.۴۷ دلار رسید.
انتهای پیام/۶۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا