اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/20

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار اطلاعات اقتصادی ایالات متحده و جستجوی سرنخ هایی در مورد احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند، قیمت طلا ثابت ماند. افزایش ارزش دلار مانع از افزایش چشمگیر قیمت طلا شده است.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۲۷ افزایش به ۲۳۱۵ دلار و ۱۱ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۲۳۲۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.
ارزش دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی گرانتر کرد.
تحلیلگران بر این باورند که بازار احتمالاً منتظر انگیزه ای برای بالا بردن قیمت است و به نظر می رسد دخالت محدود مدیران مالی از کاهش بیش از حد قیمت طلا جلوگیری می کند.

سوزان کالینز، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون، اطمینان داد که شرایط فعلی سیاست پولی ایالات متحده باعث کاهش رشد اقتصادی خواهد شد و لازم است تورم به هدف دو درصدی بانک مرکزی بازگردد.
سرمایه گذاران در حال حاضر منتظر اطلاعات روز جمعه در مورد احساسات مصرف کننده از دانشگاه میشیگان و همچنین نظرات مقامات فدرال رزرو هستند.
شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده در ۱۵ می اعلام می شود.
انتظار می رود که بازارهای مالی در سال جاری پس از انتشار داده های مربوط به آمار ضعیف اشتغال در ایالات متحده، نرخ بهره را دو بار کاهش دهند.
رشد شغلی ایالات متحده در ماه آوریل کمتر از حد انتظار بود و متوسط ​​رشد دستمزد سالانه برای اولین بار در سه سال گذشته به زیر ۴ درصد رسید.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
در همین حال، بانک مرکزی اروپا وعده داده است که نرخ بهره را در ۶ ژوئن کاهش دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۹۲ درصد افزایش به ۲۷.۸۶ دلار رسید و پلاتین با ۰.۵۸ درصد کاهش به ۹۸۲.۵ دلار رسید.
انتهای پیام/۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا