اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/01/03 |برنت 85 دلار و 24 سنت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، با افزایش احتمال آتش بس در غزه که می تواند نگرانی های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را کاهش دهد، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت. اما افزایش ارزش دلار و بی ثباتی تقاضای بنزین در آمریکا نیز بر قیمت نفت تاثیرگذار است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۳ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۲۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۶۵ دلار کاهش به ۸۰ دلار و ۵۴ سنت با ۵۳ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفت هفته گذشته با افزایش ۳ درصدی قیمت ها به پایان رسیدند، اما به نظر نمی رسد این هفته تغییر چندانی داشته باشد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت امیدوار است مذاکرات در قطر منجر به آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس و کاهش خطرات ژئوپلیتیکی در منطقه شود.
بلینکن با وزرای خارجه عرب و رئیس جمهور مصر در قاهره دیدار کرد در حالی که مذاکره کنندگان در قطر بر آتش بس شش هفته ای تمرکز کردند.
در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، عرضه بنزین که نشان دهنده تقاضا در اینجاست، برای اولین بار در سه هفته گذشته به زیر ۹ میلیون بشکه رسید که می تواند نشان دهنده کاهش تقاضا برای سوخت باشد.
در همین حال، شاخص دلار آمریکا به دنبال کاهش غیرمنتظره نرخ بهره توسط بانک مرکزی سوئیس افزایش یافته است.
افزایش ارزش دلار، خرید نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر جهان گرانتر کرده و تقاضا برای آن را کاهش می دهد.
انتهای پیام/۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا