طلا و ارز

قیمت طلا و سکه 27 آذر 1402 / تعطیلی بازارهای جهانی به رکود بازار داخلی دامن می‌زند؟

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت طلا و سکه در حال حاضر با نزدیک شدن به سال نو و بازارهای جهانی در آستانه تعطیلات کریسمس روزهای رکودی را پشت سر می گذارد. برخی از فعالان بازار طلا معتقدند این تعطیلات رکود بازار داخلی را تشدید خواهد کرد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه با وجود ثبات عوامل اساسی تعیین کننده قیمت در این بازار در اولین روز هفته از ثبات برخوردار نبود. قیمت طلا کاهش یافت و سکه های سنگین رشد محدودی داشتند. اگرچه بازار طلا از ابتدای سال در رکود به سر می برد، اما دلالان امیدوارند در ماه های پایانی سال رونق به این بازار بازگردد.

جدول زیر قیمت انواع طلا و سکه در زمان گشایش بازار امروز را نشان می دهد.

اسکرین شات 17 دسامبر 2023 در 6:19:28 ب.ظ

فعالان بازار طلا مشکلات خاورمیانه را عامل اصلی نوسانات قیمت جهانی طلا می دانند. آنها می گویند اخبار سیاسی تأثیر مستقیمی بر قیمت های جهانی دارد، بنابراین رویدادهای سیاسی تأثیر بیشتری بر تحولات قیمتی در طول سال دارند. با این حال معامله گران این بازار معتقدند در مقاطعی مانند پایان سال نمی توان انتظار نوسان شدید قیمت را داشت.

لازم به ذکر است که بازارهای جهانی در پایان هفته قرار دارند و قیمت شقایق در بازار جهانی به ارزش ثابت ۲۰۱۹ دلار است.

بازگشت سکه بهار به کانال ۲۵ میلیونی

در اولین روز هفته، سکه های بیشتری بدون تغییر قیمت معامله شدند. قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

آیا روند نزولی طلا ادامه خواهد داشت؟

روز شنبه قیمت طلا در برابر سکه کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۱۰۹ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۶۴۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۶ هزار تومان کاهش ۲ میلیون و ۴۵۹ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۲۴ هزار تومان رسید.

روز ۲۵ آذرحباب سکه رشد کرد. حباب سکه امامی ۱۶۰ هزار تومان، سکه بهار ۱۴۳ هزار تومان، نیم سکه ۷۷ هزار تومان، ربع سکه ۳۷ هزار تومان و سکه گرم ۱۹ هزار تومان رشد کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا