اخبار اقتصاد ایران

ماجرای کوروش کمپانی برای اسپانسر استقلال تکرار می‌شود؟

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی توضیح داد؛

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی کشور در خصوص تکرار ماجرای شرکت کوروش در باشگاه استقلال گفت: ایشان چندین بار به مدیرعامل باشگاه استقلال پیام داده و علیرغم عدم پاسخگویی آقای خطیر، ایشان پیامی ارسال کرده است. پیام رسمی و مکتوب در خصوص اسپانسر این رویداد. به باشگاه اخطار دادیم که اسپانسر آنها مجوز واردات گوشی تلفن همراه را ندارد.

ایران تحلیل به نقل از ایسنا، مهدی اسدی، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در خصوص احتمال تکرار ماجرای کوروش کمپانی توسط اسپانسر باشگاه استقلال، گفت: دقیقا چند مورد. چند روز پس از رسانه ای شدن ماجرای کوروش شرکت، اولین موضوعی که در دستور کار انجمن قرار گرفت، مذاکره با باشگاه استقلال برای قطع همکاری با اسپانسر خود که یکی از فروشندگان تلفن همراه است و … بود. قراردادش را فسخ کند.

وی افزود: از طریق دوستان مشترک چندین بار به آقای خطیر – مدیرعامل باشگاه استقلال پیام دادیم و از طریق فروشنده دیگری در مورد تکرار ماجرای شرکت کروش تذکر دادیم و به آنها اطلاع دادیم که اسپانسر باشگاه استقلال با همان شرکت کوروش. رویه (پیش فروش تلفن همراه زیر قیمت بازار) فروش تلفن همراه با قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از قیمت جهانی است.

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل به عدم پاسخگویی باشگاه استقلال اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این مدت مدیر عامل باشگاه استقلال به اخطارهای ما پاسخی نداد و در نهایت به صورت رسمی و کتبی به باشگاه استقلال اطلاع دادیم. در مورد عواقب همکاری با سایر شرکت ها فرم بگیرد. باید هشدار داد که شفافیت اقتصادی وجود ندارد و احتمال آسیب مردم در آنها زیاد است.

اسدی ادامه داد: اولویت ما لغو این قرارداد است زیرا اسپانسر باشگاه استقلال مانند شرکت کروش مجوز واردات گوشی تلفن همراه را ندارد و امیدوارم در آینده مردم متضرر نشوند و شاهد تکرار آن نباشیم. داستان شرکت کوروش

وی همچنین گفت: من به شخصه این احتمال را می دهم که در صورت فسخ نشدن این قرارداد، بدون شک در روزهای آینده این تقلب تکرار شود و از آنجایی که باشگاه استقلال از حمایت مردمی بالایی برخوردار است، می توان شاهد تکرار ماجرای شرکت کوروش در مقیاسی بسیار بالاتر.” .

رئیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه و تبلت با انتقاد از عدم صدور مجوز واردات گوشی تلفن همراه از شرکت کروش گفت: این شرکت تحت هیچ شرایطی مجوز واردات گوشی تلفن همراه را نداشت و هر دو را از این شرکت دریافت کرده ایم. دفتر تخصصی تلفن همراه وزارت حراست و دفتر تخصصی خدمات پس از فروش وزارت حراست که پیگیری کردیم و پس از چند مرحله استعلام متوجه شدیم این شرکت وارداتی نداشته است.

اسدی در ادامه گفت: در اساسنامه شرکت ها می توان به این موضوع اشاره کرد که فعالیت در چه زمینه ای باید انجام شود. به عنوان مثال در اساسنامه اکثر شرکت های تجاری هم واردات و هم صادرات و کالا ذکر شده است اما دلیلی ندارد که آن شرکت بتواند مجوز واردات کالا را بگیرد و باز هم تاکید می کنم که شرکت کوروش از واردکنندگان موبایل نیست. اتحادیه. و همچنین مجوزی برای واردات موبایل از وزارت امنیت نداشت.

وی همچنین به وجود نشان «اینماد» در شرکت های تجاری اشاره کرد و گفت: همه این شرکت ها این محصول را دارند و اگر این محصول را نداشته باشند نمی توانند درگاه پرداخت الکترونیکی داشته باشند. بنابراین باید نسبت به گذشته به صدور این نشان برند توجه بیشتری شود و بدون آینده نگری ممکن است اتفاقات مشابهی تکرار شود در حالی که برخی شرکت ها در حال کلاهبرداری از مردم هستند و نشان برند را دارند که خود باعث اعتماد مردم می شود.

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل در پایان افزود: در چند روز گذشته با همه نهادهای نظارتی و دولتی مانند دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت ورزش و جوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد و نهادهای امنیتی و قضایی در خصوص اتفاقاتی که ممکن است در باشگاه استقلال بیفتد نامه ای نوشته شده و احتمال کلاهبرداری دیگری را به این نهادها اعلام کرده ایم و تمام تلاش خود را می کنیم تا قبل از تبدیل شدن به فاجعه ای مانند پرونده کوروش شرکت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا