ورزشی

مدیریت پرسپولیس به کدام نهاد رسید؟

سید محمدمهدی احمدی در حاشیه مراسم واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار داشت: طبق توافق صورت گرفته بین کنسرسیوم بانکی مقرر شد ۳ سید در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل منصوب شود. توسط بانک شهر

وی افزود: یک سید در اختیار یکی از بانک های تجارت یا ملت خواهد بود و رئیس هیات مدیره توسط یکی از این دو بانک منصوب می شود تا حاکمیت شرکتی برای نظارت بر فعالیت های سید ایجاد شود. که مدیر عامل را منصوب می کند.

به گفته احمدی، این کنسرسیوم با پذیرش این مدل و درک کلی و ابلاغ آن به شبکه سرمایه گذاری، این مقدمات را آماده کرده است.

مدیرعامل بانک شهر در پاسخ به این سوال که آیا از این پس پرسپولیس و باشگاه استقلال اولویت بانک شهر برای دریافت تسهیلات هستند، گفت: باید با مدل دخل و خرج بودجه بندی و فعالیت کنیم. ما نمی خواهیم در قالب تسهیلات کارها را پیش ببریم، اما بانک ها می توانند در قالب مسئولیت اجتماعی به باشگاه کمک کنند. باشگاه باید به سمت درآمدزایی برود. این شامل درآمدها و بودجه های پایدار در قالب سرفصل های مسئولیت اجتماعی می شود.

احمدی درباره برنامه بانک شهر برای تامین بدهی حدود ۸۰۰ میلیارد تومانی هر یک از باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت: هنوز صورت های مالی دیده نشده است و مدلی که کنسرسیوم می خواهد تشکیل دهد و می تواند مدل درآمدی باشگاه را ارائه کند، نبوده است. تعیین شده است. امید است در دستور کار جلسه هفته آینده کنسرسیوم بانکی با مشخص شدن این موارد موضوع بررسی و اعلام شود.

مدیرعامل بانک شهر درباره مدیریت باشگاه های پرسپولیس و استقلال از این پس گفت: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک ها موظف هستند مدیریت باشگاه را در قالب مدیریت قراردادی یا روش های دیگر واگذار کنند. البته این منافاتی با سیاست گذاری و عضویت در هیات مدیره بانک ها در باشگاه پرسپولیس ندارد. سیستم تامین مالی باید توسط بانک ها مشخص شود و اولویت واگذاری مدیریت باشگاه به شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران متولی امور فرهنگی پایتخت است و ظرفیت های قابل اعتمادی دارد، سازمان ورزش را دارد و ظرفیت های دیگری هم دارد و می تواند در خدمت باشگاه قرار دهد. در اولویت کنسرسیوم، طبق توافق انجام شده، مدیریت باشگاه پرسپولیس از طریق مدیریت قرارداد در سال اول به شهرداری تهران واگذار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا