خودرو

معرفی امکانات خودرو تیگو 9


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل، تیگو ۹ یکی از محبوب ترین خودروهای چینی است. خودروی تیگو وارد بازار ایران شد. خودروی تیگو ۹ توسط شرکت مادیریم خودرو عرضه می شود. خودروی تیگو ۹ لوکس ترین، بزرگترین و مدرن ترین محصول خودروساز چینی است. ما به بررسی خودرو ادامه خواهیم داد.

مشخصات فنی

چری پس از عرضه تیگو ۸ پرو مکس با موتور ۲ لیتری و چهار چرخ متحرک، جدیدترین کراس اوور خود را نیز با همین سیستم تولید خواهد کرد.

چری تیگو ۹ نیز از موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر استفاده می کند اما قدرت و گشتاور بیشتری دارد. خروجی ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن گشتاور، قدرت موتور تیگو ۹ است که از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود. شتاب خودروی جدید هنوز اعلام نشده است اما کمتر از تیگو ۸ و حدود ۷ ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعت چری تیگو ۹ به ۲۰۵ کیلومتر در ساعت می رسد و میانگین مصرف سوخت ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.

از آنجایی که تیگو ۸ پرو لیست کاملی از ویژگی ها و تجهیزات را به راننده و سرنشینان ارائه می دهد، لیست گزینه های تیگو ۹ گسترده تر است و شامل ویژگی های پیشرفته ای مانند سیستم خودکار سطح ۳، نمایشگر هد آپ و غیره است.

اطلاعات فنی در مورد ظاهر تیگو ۹

طراحی بیرونی تیگو ۹ به زبان جدید چری طراحی شده و شباهت زیادی به چری تیگو ۷ پلاس ۲۰۲۳ دارد، بنابراین ممکن است در نگاه اول این دو خودرو اشتباه گرفته شود.

جلوپنجره بزرگ رادیاتور چری تیگو ۹ از سبک گلکسی استفاده نمی کند، بلکه از نوارهای کرومی عمودی تشکیل شده است. سپر مشابه تیگو ۷ پلاس است و به این خودروی چری جدید چهره ای خشن با نوار مشکی پهن و خط سفید روی آن می دهد. گرافیک چراغ های جلو با دیگر محصولات این شرکت متفاوت است و شامل یک خط نور باریک است که نور بالا تا جلوپنجره امتداد دارد.

در نمای جانبی با بدنه ای کم و بیش یکنواخت روبرو هستیم، بنابراین دستگیره های درب های جمع شونده در نگاه اول قابل مشاهده نیستند. طول زیاد چری تیگو ۹ از این زاویه کاملاً قابل مشاهده است. قسمت کرومی بالای گلگیرهای جلو، طراحی گرافیکی روی ستون C، سقف مشکی رنگ و خط شانه مشخص از نکات قابل توجه در کناره های چری پرچمدار است. شیب خط سقف تا درب صندوق عقب کمی پایین است، به طوری که تیگو ۹ کاملا جعبه ای به نظر نمی رسد.

عقب متشکل از چراغ های به هم پیوسته با گرافیک جالب و نوار کرومی روی درب صندوق عقب، ظاهر شیک تری را ارائه می دهد. دو خروجی اگزوز در دو گوشه سپر دیده می شود.

چری تیگو 9

فضای داخلی تیگو ۹

به نظر می رسد طراحان چری برای طراحی کابین تیگو ۹ نگاهی به مدل های لوکس اروپایی به ویژه محصولات مرسدس بنز داشته اند.

مواد باکیفیت کابین و طراحی دو رنگ احساس راحتی را برای راننده و سرنشینان ایجاد می کند. کل فضای داخلی از جمله داشبورد، صندلی‌ها و فرش‌ها با روکش چرمی و مجهز به نورپردازی محیطی است.

سه دریچه هوای مرکزی یادآور خودروهای لوکس مرسدس بنز هستند و در زیر یک صفحه منحنی بزرگ قرار گرفته اند. این صفحه نمایش ترکیبی از دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی است که یکی از آنها به عنوان کیلومتر شمار دیجیتال و دیگری برای سیستم اطلاعات و سرگرمی استفاده می شود. اگرچه چری تیگو ۹ یک کراس اوور لوکس محسوب می شود، اما فرمان دی برش برای همین است.

کنسول مرکزی پرچمدار چری از خودروهای برقی الهام گرفته شده و بی صدا است. اثری از دسته دنده نیست، در عوض از دکمه ها و صفحه های فیزیکی و لمسی استفاده شده است.

چری تیگو ۹ در نسخه های ۵ نفره و ۷ نفره عرضه می شود، در مدل ۷ نفره ۲ صندلی کاپیتان برای ردیف وسط و ردیف سوم دارای سه صندلی است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا