بانک و بیمه

منتظر شکار طلا، دلار و سهام باشید؛ گارد صعودی برای بازارهای مالی

هادی بهرامی; بازار: بازارهای مالی جزء ضروری و حیاتی ساختار اقتصادی هر کشور هستند. این بازارها پلی برای جریان پول و سرمایه در جامعه محسوب می شوند که نقش بسیار مهمی در تعیین اقتصاد و توسعه اقتصادی دارند. تجارت در این بازارها شامل خرید و فروش دارایی های مالی مختلف مانند سهام، اوراق بهادار، ارزها، دارایی ها و اختیارات فیزیکی و سایر ابزارهای مالی است. در زیر به تجزیه و تحلیل شاخص های مهم بازار مالی می پردازیم. تا بتوانیم با پیش بینی روند هر یک از آنها سرمایه گذاری درستی انجام دهیم.

ویژگی های بازار مالی

به طور کلی بازارهای مالی امکان تخصیص بهتر منابع مالی و همچنین ایجاد نقدینگی را برای شرکت ها فراهم می کند. با جذب وجوه خرد و راکد و پس‌انداز می‌توان از بازار سرمایه برای تولید و تامین مالی موسسات، کارخانجات و سایر بنگاه‌ها استفاده کرد و به رشد اقتصادی کشور کمک کرد. یکی از مهم ترین ویژگی های بازار سرمایه نقدینگی آن است. پس از خرید سهام و اوراق قرضه مورد نظر، می توانید ملک خود را در هر زمانی بفروشید. بسته به شرایط بازار و قیمت، ملک شما در اکثر موارد در مدت زمان کوتاهی فروخته می شود.

تحلیل شاخص بورس اوراق بهادار ایران

شاخص بورس ایران در آبان در ماه ۱۴۰۱ شروع به رشد کرد و توانست بازدهی ۱۰۶ درصدی را برای سرمایه گذاران ایجاد کند. با این حال، پس از رسیدن به رکورد جدید تاریخی ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار واحدی، روند نزولی را آغاز کرد و با افت ۲۵ درصدی به محدوده ۱ میلیون و ۹۳۹ هزار دستگاه رسید. در حال حاضر شاخص عمده حمایت ایستا یک ماه پیش ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار واحد از دست داد و موتورهای معاملاتی نیز بر این باورند که این شاخص می تواند بیش از این کاهش یابد. حمایت معتبر شاخص در محدوده ۱ میلیون تا ۹۴۰ هزار واحد است که به هیچ عنوان نباید از بین برود. به نظر می رسد هدف شاخص رسیدن به حمایت است و در گام بعدی می تواند به هدف ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار واحدی و با افزایش تقاضا به ۳ میلیون واحد برسد.

ایران تحلیل ارز دیجیتال

شاخص نقدینگی کل بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ کاهش شدیدی را تجربه کرد و به منطقه حمایتی ۷۵۰ میلیارد دلاری رسید که ۷۵ درصد از سقف ۳۰۰۰ میلیارد دلار (تریلیون دلار) کاهش داشت. در حال حاضر در منطقه ۲۰۰۰ میلیارد دلاری قرار دارد که اولین مقاومت شاخص در منطقه ۲۲۰۰ میلیارد دلاری است و در صورت غلبه بر این مقاومت می تواند به رشد خود ادامه دهد و به سقف قبلی برسد. مقاومت اصلی بازار ۳ تریلیون دلار است و بهترین حمایت آن در منطقه ۱۲۰۰ میلیارد دلاری است. با توجه به شرایط مثبت برای بازار پمپ، محدوده ۱.۵ تریلیون دلاری را می توان یک کران پایین قابل اعتماد در نظر گرفت.

تحلیل فنی سکه

قیمت سکه از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ بازدهی ۲۷۰ درصدی را به ثبت رساند و پس از ایجاد سقف تاریخی جدید در محدوده ۳۵ میلیون تومان، با افت ۲۴ درصدی به ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. محدوده ۳۱ میلیون تومانی را می توان کم ریسک و مناسب برای بررسی صندوق های ETF طلا دانست. عدم موفقیت در غلبه بر مقاومت عمده، که یک ATH تاریخی نیز محسوب می شود، می تواند نشانه ای از رسیدن به بالاتر و حتی تشکیل موج صعودی بعدی باشد. ۲۷ تا ۳۰ میلیون تومان منطقه انباشت قوی است و به مرور زمان فشار خرید بیشتر از قبل خواهد شد.

تحلیل تکنیکال دلار

قیمت پس از رسیدن به مقاومت ۵۸۰۰۰ تومان کاهش یافت. اما به نظر می رسد که همچنان مواضع صعودی خود را حفظ کرده و آماده همپوشانی با نرخ تورم است تا مانند فنر فشرده ظاهر شود. عبور از محدوده ۵۸ هزار تومانی و تثبیت هفتگی بالای این محدوده نشان از اهداف بالاتر دارد. حمایت ۵۴ هزار تومانی و در نهایت ۴۸ هزار تومانی منطقه کم ریسک قیمت دلار محسوب می شود. پیش بینی می شود دلار امسال با سقف ۶۰ هزار تومان عرضه شود و از اواسط سال ۱۴۰۳ مجدداً افزایش یابد.

تجزیه و تحلیل فنی طلای ۱۸ عیار

قیمت طلا از سطح یک میلیون و ۹۷۵ هزار دلار با ۵۲ درصد افزایش به مقاومت ۳ میلیون تومانی رسید. اما با افت ۱۰ درصدی مواجه شد و در حال حاضر با قیمت ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان معامله می شود. کف طلای کوتاه مدت معتبر ۲,۷۶۰,۰۰۰ تومان است و در صورت مفقود شدن ممکن است قیمت تا حمایت مطمئن و قوی ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان کاهش یابد. محدوده بین ۲ میلیون تا ۵۰۰ هزار تومان را جدی بگیرید. از آنجایی که چندین گزینه پشتیبانی وجود دارد، این می تواند فرصت خوبی برای سرمایه گذاران برای انباشت سرمایه باشد.

تصمیمات مالی

هنگام سرمایه گذاری در طلا، بهتر است بلندمدت فکر کنید و ارزش پول را حفظ کنید تا حداکثر بازدهی حاصل شود. سرمایه گذاری در بازارهای طلا، مس و سایر فلزات ریسک پایینی دارد و نسبتاً نوسانات کمتری دارد. بازار ارز دیجیتال در معرض نوسانات شدید است و ویژگی های خاص خود را دارد که قبل از خرید و فروش یک پروژه باید به طور کامل بررسی شود. بازارهای سهام در حال حاضر بازدهی کمتری دارند و انتظار می رود از سال آینده با سرمایه گذاری و تامین سوخت، رشد بعدی خود را آغاز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا