اخبار بورس

نبود نوآوری در صندوق‌های با درآمد ثابت/ نقدشوندگی صندوق “نیلی” بالاست/ بازدهی ۲۹ درصدی به سرمایه گذاران صندوق نیلی دماوند

مدیران صندوق سرمایه گذاری تامین سرمایه دماوند:

مدیر صندوق های سرمایه گذاری سرمایه دماوند گفت: صندوق های بازنشستگی با محدودیت هایی مواجه هستند و قوانین سختگیرانه ای دارند. هیچ نوآوری در این صندوق ها وجود ندارد.

حسین بابایی پور مدیر صندوق سرمایه گذاری تامین سرمایه دماوند در گفتگو با اخبار بورسا وی در خصوص صندوق های سرمایه گذاری نیز گفت: علاقه مردم به صندوق های سرمایه گذاری زیاد است و این صندوق ها سرمایه گذاران زیادی دارند. این مشکل باعث توسعه صندوق ها خواهد شد.

وی افزود: با این حال اگر به طور خاص به صندوق های بازنشستگی نگاه کنیم، صندوق های بازنشستگی با محدودیت هایی مواجه هستند و مشمول قوانین سخت گیرانه هستند. هیچ نوآوری در این صندوق ها وجود ندارد. معلوم است چه خواهد شد. فقط مدیر صندوق می تواند اقدامات خاصی را تا حد معینی انجام دهد.

بابایی پور در خصوص صندوق نیلی دماوند گفت: صندوق نیلی دماوند در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ مجوز خود را از سازمان بورس دریافت و فعالیت خود را آغاز کرد. در گام اول یک میلیارد تومان به بهره برداری رساندیم و منابع را به دست آوردیم. این مبلغ پس از ۱۴ ماه فعالیت به ۷ میلیارد تومان رسیده است. در حال حاضر دارایی های تحت مدیریت صندوق ۷۰۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر صندوق سرمایه گذاری تامین سرمایه دماوند در این خصوص ادامه داد: اینکه بازار با صندوق به توافق رسیده و منابع به سمت صندوق سرازیر شده است نشان می دهد که سرمایه گذاران از دانش کافی برخوردار بوده و از این صندوق راحت هستند و از آن راضی هستند. نمونه کارها را بررسی کنید. صندوق نیلی دماوند پانزدهم هر ماه سود تقسیم می کند.

وی خاطرنشان کرد: این صندوق بازدهی ۲۹ درصدی را به سرمایه گذاران پرداخت می کند و از سرمایه گذاران حمایت ویژه مدیریت نقدینگی می کند. ویژگی خاص این صندوق، مدیر بازار فعال آن است. همیشه این گزینه وجود دارد که از بازار بخواهید سرمایه گذاری را لغو کند و از صندوق خارج شود. به عبارت دیگر: نقدینگی صندوق بسیار بالاست.

بابایی پور تصریح کرد: صندوق نیلی دماوند پرتفوی بزرگی دارد. سال گذشته دارایی های صندوق به ۷ هزار میلیارد تومان رشد کرد اما ۹ معامله در صندوق انجام شد. یعنی مدیر صندوق سعی می کند معاملاتی ایجاد کند و خرید و فروش هایی را ثبت کند که بازدهی معقولی برای سرمایه گذاران ایجاد کند.

مدیر صندوق سرمایه گذاری تماوند ادامه داد: با توجه به فعالیت فعال بازار صندوق نیلی دماوند، در صورت درخواست سرمایه گذاران به ویژه اشخاص حقوقی برای خروج از صندوق و ابطال سهام، نقدینگی آن بسیار بالاست هر زمان که بخواهد بازارداران نسبت به این موضوع اقدام فوری خواهد کرد.

وی افزود: صندوق نیلی دماوند یک صندوق بازنشستگی است. اکثریت وجوه جذب شده در اجزای صندوق با بهره ثابت سرمایه گذاری می شود و این صندوق های با بهره ثابت به صورت روزانه ایجاد می شوند. اما بخش کوچکی از صندوق باقی مانده است که ما در صندوق «گتی دماوند» و صندوق سرمایه‌گذاری «حفظ ارزش دماوند» سرمایه‌گذاری می‌کنیم. سرمایه گذاری های پرتفوی این صندوق به گونه ای مدیریت می شود که در روزهای منفی بازار روز بدی را سپری نکردند و توانستند ثابت بمانند. سعی کرده ایم پرتفوی را طوری توسعه دهیم که همیشه به نفع سرمایه گذاران باشد. اما با استراتژی های معاملاتی سعی می کنیم کفی برای صندوق ایجاد کنیم تا این صندوق در شرایط منفی بازار متحمل ضرر نشود.

بابایی پور تصریح کرد: با توجه به اینکه صندوق نیلی از محل سپرده های بانکی و اوراق بهادار درآمد ثابت دارد، همواره می توان گفت که این روند مثبت بوده و ارزش خالص دارایی صندوق کاهش نیافته است.

مدیر صندوق های سرمایه گذاری سرمایه دماوند گفت: صندوق نیلی دماوند دو ویژگی مثبت دارد. از یک طرف بازدهی معقولی را به سرمایه گذار ارائه می دهد و با نرخ سود صندوق بسیار سازگار است. نرخ سود ۲۹ درصد در حال حاضر برای سرمایه گذاران جذاب است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های این صندوق نقدینگی آن است. به عبارت دیگر، هر زمان که سرمایه گذار به پول خود نیاز داشته باشد، می تواند آن را برداشت و در جای دیگری سرمایه گذاری کند. فوراً سهام خود را بفروشد و به وجوه خود دسترسی داشته باشد.
صندوق نیلی داوند یک صندوق ETF است. یعنی سرمایه گذار ابتدا باید کد صرافی داشته باشد، به پنل کارگزاری خود مراجعه کرده و به دنبال نماد «نیلی» بگردد. سپس هر مقداری که بخواهد می تواند سرمایه گذاری کند. او همچنین می تواند درخواست فروش سهام را ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا