فرهنگ و هنر

نحوه دریافت سهام نوزدان اعلام شد + لینک ثبت‌نام


ایران تحلیلی –

قانون حمایت از خانواده و جوانان مهر ماه ۱۴۰۰ به تصویب شورای اسلامی و در آبان در همان سال ماده ۲۹ قانون برنامه پنجم برای اجرا به کلیه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

بر اساس این قانون وظایف عمومی و تخصصی برای دستگاه ها تعیین شده است. وزارت امور اقتصادی و دارایی متولی اجرای ماده ۱۱ این قانون است. ماده ۱۱ دولت را مکلف کرده است به متولدین ابتدای سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰ میلیون ریال از سهام صندوق های بورسی اختصاص دهد.

این رقم برای سال ۱۴۰۱ برای هر فرزند متولد شده ۱۵ میلیون ریال (۱.۵ میلیون تومان) تعیین شد و برای سال های بعد باید ارقامی تعیین و برای ۷ سال اعتبار در قانون بودجه پیش بینی شود.

پس از کش و قوس های فراوان، بالاخره از ابتدا اردیبهشت در این ماه ثبت نام والدین متولد ۱۴۰۱ برای دریافت سهام نوزادان در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانان آغاز شد.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی درباره جزئیات این اقدام گفت: در ماده ۱۱ قانون جمعیت جوانان، وزارت اقتصاد موظف شد هر سال برای نوزادان سهام در نظر بگیرد. این عدد برای نوزادان متولد ۱۴۰۱ به ازای هر نوزاد یک و نیم میلیون تومان سهم است.

وی افزود: اسامی همه متولدین ۱۴۰۱ در این سامانه موجود است و این سهام در سن ۲۴ سالگی توسط آن فرزند قابل برداشت است و به سرمایه ای ارزشمند برای زندگی او تبدیل می شود.

مراحل ثبت نام والدین متولد ۱۴۰۱ چگونه است؟

اما مراحل ثبت نام والدین متولد ۱۴۰۱ شامل «ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir»، «ورود از طریق شماره تلفن همراه والدین کودک و دریافت کد یکبار مصرف» است. ، “مشاهده قسمت داشبورد و ورود به قسمت پلان” تشویق به فرزندآوری”، “مشاهده اطلاعات فرزندان متولد ۱۴۰۱″، “انتخاب نام کودک و درج تاریخ تولد”، “ارسال اطلاعات و نمایش اطلاعات کودک”، “انتخاب بانک عامل و سه فقره از صندوق های بورسی”، “مشاهده پیام موفقیت آمیز بودن ثبت نام و انتظار تایید” و بقیه مراحل توسط دستگاه های حاکمیتی و بر اساس کد سجامی انجام می شود و والدین موظف هستند. برای دریافت کد سجامی برای فرزندشان.

اما بر اساس اعلام بانک مرکزی، برای کودکان زیر هفت سال نمی توان حساب بانکی افتتاح کرد و برای رفع این مشکل، هیات وزیران طی مصوبه ای اعلام کرد که حساب بانکی به نام ” ولی نواز باید افتتاح شود و بانک ملی به عنوان عامل بانک تعیین شده است.

همچنین لازم به تاکید است که والدین می توانند از لیست اعلام شده سه صندوق را انتخاب کنند و امکان فروش اوراق صندوق وجود ندارد اما والدین می توانند صندوق خود را تغییر دهند.

اعطای وجوه قابل معامله در بورس اوراق بهادار در روز چهارشنبه ۱۶ اسفند احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به واریز منابع لازم برای خرید سهام نوزادان متولد ۱۴۰۱ توسط سازمان برنامه و بودجه، بورس اوراق بهادار سازمان آماده است؛ لذا تا پایان از تمامی والدین این نوزادان تقاضا داریم اسفند ۱۴۰۲ به پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک مراجعه و ثبت نام کنید.

خاندوزی ادامه داد: از سال ۱۴۰۳ به والدین نوزادان متولد ۱۴۰۲ فرصت داده شد تا با مراجعه و ثبت نام نسبت به سامانه پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک اقدام کنند. به محض ثبت نام، مراحل تخصیص ۱.۵ میلیون تومان سهام برای نوزادان ۱۴۰۱ به صورت خودکار انجام می شود.

لازم به ذکر است یکی از مواردی که می تواند تصمیم گیری افراد را در این طرح با مشکل مواجه کند، انتخاب نوع صندوق است که به گفته کارشناسان، والدین می توانند عملکرد صندوق ها را از نظر تحمل ریسک و بازدهی مقایسه کنند. با مراجعه به وب سایت FIP ایران جهت انجام بهترین انتخاب. داشتن

همچنین باید گفت که سهام اعطایی به متولدین ۱۴۰۱ مربوط به سهام عدالت نیست و این تخصیص به صورت صندوق ETF (قابل معامله در بورس) است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا