فناوری

نقشه گوگل ذخیره‌سازی داده‌های کاربران را آفلاین می‌کند؛ مانعی بر سر راه دسترسی دولت‌ها

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

گوگل به زودی تاریخچه موقعیت مکانی افراد را در Google Maps در دستگاه های خود کاربران به جای در فضای ابری ذخیره می کند. این تغییر دسترسی مجریان قانون به داده ها را دشوارتر می کند. سازمان‌های مجری قانون با حکم‌هایی موسوم به geofences مجاز به جمع‌آوری داده‌ها از شرکت‌های فناوری از تلفن‌هایی هستند که در یک دوره زمانی از یک منطقه خاص عبور کرده‌اند. این اقدام گوگل اجرای این دستور را دشوار خواهد کرد.

بر اساس گزارش فوربس، نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران و ضمانت‌های Geofence وجود دارد، زیرا چنین حکم‌هایی می‌تواند هر کسی را که در صحنه جرم بوده به مظنون احتمالی تبدیل کند. گوگل سال‌ها تحت فشار بوده است تا نحوه ذخیره‌سازی تاریخچه موقعیت مکانی کاربران را تغییر دهد، اما اکنون این غول فناوری سرانجام با ذخیره داده‌ها در تلفن‌های کاربران، از حریم خصوصی کاربران محافظت می‌کند. گوگل این آپدیت را در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد کرد.

کنترل بیشتر کاربر روی داده های نقشه های گوگل

نوشته های مشابه

مارلو مک گریف، مدیر محصول Google Maps گفت: «ما همیشه در حال کار بر روی راه‌هایی هستیم که به افراد کنترل بیشتری بر داده‌هایشان بدهیم. به روز رسانی نقشه گوگل برای کنترل داده ها در بخش جدول زمانی این برنامه اعمال خواهد شد. این بخش مکان هایی را که کاربر قبلاً در آن بوده است ذخیره می کند.

سابقه موقعیت مکانی به طور پیش فرض غیرفعال است، اما برای کاربرانی که مایل به فعال کردن آن هستند، گوگل معمولا این اطلاعات را در فضای ابری ذخیره می کند. مجریان قانون از اطلاعات موجود در فضای ابری برای ردیابی کاربران استفاده می کنند. اکنون که گوگل می‌خواهد تاریخچه‌های موقعیت مکانی را در دستگاه‌های کاربران ذخیره کند، این شرکت دیگر به داده‌هایی که باید به پلیس تحویل دهد دسترسی نخواهد داشت.

گوگل می گوید این ویژگی به تدریج در سال ۲۰۲۴ برای اندروید و iOS عرضه می شود. این شرکت همچنین در حال تغییر تنظیمات حذف خودکار است که قبلاً به طور پیش فرض روی ۱۸ ماه تنظیم شده بود. با این به روز رسانی، تنظیمات پیش فرض حذف خودکار روی سه ماه تنظیم می شود.

از آنجایی که داده ها در دستگاه کاربر ذخیره می شوند، به راحتی می توان آنها را به گوشی دیگری منتقل کرد. همچنین می‌توان از آن‌ها در فضای ابری پشتیبان‌گیری کرد و گوگل به‌طور خودکار این پشتیبان‌ها را رمزگذاری می‌کند.

ممنوع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا