فناوری

والدین باید در مسائل تربیتی بیشتر شریک مدرسه باشند

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، انسیه خزعلی در اولین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه، چالش ها، الگوها و راهکارها که با با حضور معاون رئیس جمهور، وی اظهار داشت: رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش: هدف از اجرای سند ۲۰۳۰ در وهله اول از هم پاشیدگی خانواده بود، بنابراین جای تمجید بی حد و حصر برای رهبر انقلاب وجود دارد. انقلاب همانطور که امام خمینی (ره) ایستاد. رهبری تسلیم نشدند و نگذاشتند دیگران مرد شوند، رهبری هم به شدت فرمودند باید اجرا شود. ما اسناد دیکته شده از سوی غرب نداریم زیرا اسناد خود را داریم.

وی با بیان اینکه هجمه ها، تهاجم فرهنگی و خونریزی های فرهنگی در فضای مجازی و بخش های خصوصی در راستای ترویج فرهنگ است که در خود غرب به بن بست رسیده است، تصریح کرد: در مدارس غرب والدین پشت مدارس هستند. آنها به نحوه تربیت کودکان و چیزهایی که به کودکان داده می شود و ذهنیت آنها را تغییر می دهد اعتراض دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: قرار بود این فرهنگ در جامعه ما رسوخ کند، سند ۲۰۳۰ برای اجرا ابلاغ شد اما رهبری مانع اجرای آن شدند تا این سلطه فرهنگی از غرب به ایران سرازیر نشود.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوعی که دشمن به آن طمع دارد بحث خانواده است، ذکر خانواده های مختلف، ترویج انواع خانواده ها، القای نافرمانی و نافرمانی اجتماعی در جوانان، نبودن در کنار خانواده و روی آوردن به لذت زودگذر است. وی با ترک تحصیل، فروپاشی اجتماعی و در نهایت بی هویتی فردی و اجتماعی گفت: بنابراین نیازمند رشد مهارت ها و یادگیری همزمان بین دانش آموزان و اولیای مدرسه و اولیای دانش آموزان هستیم که منجر به وحدت نظر و همدلی می شود. تقویت ارزش ها در جامعه

نوشته های مشابه

خزعلی با بیان اینکه جایگاه خانواده و نقش آن در سند تحول بنیادین با توجه به اهمیت همکاری خانواده با مدرسه روشن شده است، تصریح کرد: گاهی نقش و همکاری خانواده با مدرسه در این موارد خلاصه می شود. این. در حوزه اقتصادی و مالی نیازمند آموزش و ایجاد وفاق و همدلی بین مدرسه و خانواده در مسیر تربیت، سبک زندگی، تغذیه، ورزش و سلامت هستیم که این موضوع بر پیشرفت تحصیلی و زندگی معنوی کودکان تأثیر می گذارد و منجر به تقویت و تقویت می شود. موفقیت های دانش آموزی

وی بروز مشکلات رفتاری، تعارض و ناهماهنگی والدین و مربیان را از جمله مواردی عنوان کرد که با آن درگیر است. ما مواجه هستیم و خاطرنشان کرد: این امر باعث ایجاد اختلالات رفتاری در دانش آموزان می شود، بنابراین شناخت انتظارات والدین از مدرسه و آگاهی از انتظارات مدرسه از اولیاء اولین قدمی است که باید در تقسیم وظایف انجام شود سپس نفوذ و مشارکت نهادها انجام شود. . والدین باید افزایش پیدا کنند، نه اینگونه. والدین نه تنها در بحث اقتصادی شرکت کنند، بلکه والدین باید در مسائل آموزشی بیشتر شریک مدرسه باشند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود از دو اقدام معاونت امور زنان و خانواده در خصوص تحصیل دانش آموزان خبر داد و گفت: معاونت امور زنان و خانواده دو وظیفه مرتبط را انجام می دهد. خطاب به دانش‌آموزان و خانواده‌ها ابتدا «زندگی و رشد» در پنج استان اجرا می‌شود که طی این طرح چند معلم با همکاری استان قدس برای برگزاری دوره‌ای برای والدین آموزش می‌بینند که امیدواریم این امر به اکثریت مردم سرایت کند. کشور در سال آینده استان ها، برنامه دیگر ما رویداد «خانواده و فرهنگ عامه» است، این رویداد در ۹ کارگروه در قالب نیازهای خانواده در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ ناملموس، بازی، مد و لباس، مهارت های زندگی، آموزش و پرورش برگزار می شود. . ، کارآفرینی، محیط زیست و تغذیه سالم، می توانیم دانش آموزان را برای شرکت به عنوان حامی خانواده در این رویداد معرفی کنیم تا احساس مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: حفظ خانواده از نظر کمی و کیفی، توجه به خانواده و پاسداری از آن برای رسیدن به تمدن و ارتقای پیشرفت فرهنگی و علمی جامعه ضروری است، خانواده اولین و مهمترین واحد اجتماعی است. که کارکردهای زیادی از جمله اجتماعی شدن دارد، سلامت جسمی و روانی و اقناع عاطفی افراد را بر عهده دارد، بنابراین هرگونه نقص در شکل و کیفیت و نحوه برخورد با خانواده و جایگاه خانواده عواقب جبران ناپذیری برای خانواده دارد.

خزعلی تصریح کرد: با بیان اینکه نظام آموزشی ایده آل در ایران اسلامی تربیت فرزندانی وفادار به والدین و کشور است اما نظام فردگرا و منفعت طلبانه جای خانواده را می گیرد و علاقه مند به تشکیل خانواده است. بسیاری از معیارها و ارزش ها را در خانواده به چالش می کشد، این پاشنه آشیلی است که دشمن به آن حمله کرده و می خواهد چهره اش را در جامعه بگستراند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا