اخبار بورس

پروژه‌های نانمام “بوعلی” به پایان رسید/ افزایش ۴۰ برابری سود “بوعلی” در سال ۱۴۰۱

قائم مقام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا گفت:

قائم مقام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا گفت: ۱۴۰۲ در ۱۰ ماه امسال کل سود سال گذشته را محقق کرده ایم و به سهامداران قول می دهیم که در پایان سال سود خوبی به دست آوریم.

اردلان صداقت زاده معاون پتروشیمی بوعلی سینا در گفتگو با ایران تحلیل وی تصریح کرد: پتروشیمی بوعلی سینا سومین شرکت آروماتیک در کشور است که از سال ۱۳۸۲ تولید می کند.

وی افزود: از اواخر سال ۱۳۹۶ استراتژی مبتنی بر سود بالا و تولید بالا در پتروشیمی بوعلی سینا تدوین شد و برنامه های عملیاتی بر این اساس تصویب شد. با اجرای برنامه ها و شناسایی گلوگاه های تولید، از سال ۱۳۷۷ تا ۱۴۰۱ تولید را افزایش دادیم به طوری که در سال ۱۳۷۶ ۷۲ درصد ظرفیت اسمی را تولید کردیم، اما این تولید به تدریج افزایش یافت و در سال ۱۴۰۰ تولید به ۱۱۰ درصد رسید. ظرفیت اسمی در سال ۱۴۰۱ به ۱۱۸ درصد ظرفیت اسمی افزایش یافت.

صداقت زاده ادامه داد: در این مدت با افزایش تولید و فروش، درآمد شرکت نیز افزایش یافت. بنابراین سود ۲۲۰ میلیارد تومانی در سال ۹۷ به ۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسید که ۴۰ برابر بیشتر است.

معاون بوعلی خاطرنشان کرد: این روند را در سال ۱۴۰۲ ادامه دادیم و تلاش می کنیم در سال های آینده تولید و فروش بالایی داشته باشیم. علاوه بر این، تولید در ۱۰ ماه امسال از ظرفیت فراتر رفته است. سود شرکت در این مدت نسبت به سال قبل افزایش یافت و امیدواریم در سال های آینده سود بیشتری را به سهامداران ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: ۱۴۰۲ در ۱۰ ماه امسال تمام سود سال گذشته را محقق کرده ایم و به سهامداران قول می دهیم که در پایان سال سود خوبی داشته باشیم.

همچنین از سال ۱۳۹۶ تمامی گلوگاه های تولید پتروشیمی بوعلی سینا را برطرف کرده و تلاش کرده ایم پروژه های ناتمام کارخانه پارازایلن و شیرینی سازی را تکمیل کنیم. در حال حاضر تمامی پتروشیمی های بوعلی سینا در چرخه تولید هستند. برنامه‌های توسعه‌ای داریم که در زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی بوعلی سینا می‌توان در سال‌های آینده با سرمایه‌گذاری در این واحدها، واحدهای توسعه را ادامه داد تا سود و فرآیند تولید افزایش یابد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا