اخبار اقتصاد ایران

پیشرفت فیزیکی سد دیورش به 70 درصد رسید | تسریع در روند عملیات اجرایی سد

در جلسه پیگیری مجری سد دیوارش رودبار موارد زیر مطرح شد:

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در جلسه پیگیری اجرای سد دیوارش رودبار بر اتمام عملیات اجرایی این سد در نیمه اول سال ۱۴۰۳ تاکید کرد.

ایران تحلیل، جلسه پیگیری اجرای سد دیوارش در پای این سد با حضور وحید خرمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان و تهمورث عموپور فرماندار شهرستان رودبار برگزار شد. همچنین مدیران ارشد و مشاوران پروژه.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو به استان گیلان و بازدید از پروژه‌های منابع آبی استان و دستورات اکید برای تسریع در اجرای این پروژه‌ها، خاطرنشان کرد: نیاز به تسریع در تصمیم‌گیری‌ها در روند اجرایی است. و پیشرفت پروژه های سدسازی از جمله سد ديوارش مورد توجه قرار گرفت و تاكيد شد كه در نيمه اول سال آينده شاهد آبگيري اين سد بسيار مهم براي استان گيلان و شهرستان رودبار باشيم.

خرمی با اشاره به اینکه کمتر از ۳۰ درصد این سد هنوز تکمیل نشده است، گفت: پروژه احداث سد دیوارش تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تکمیل ساخت این سد، آب شرب در اختیار مردم قرار می گیرد. حل مشکلات ۵ شهر و روستاهای اطراف حل شده است. .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه با احداث سد دیوارش رودبار آب شرب پنج شهر رودبار تامین می شود خاطرنشان کرد: آب شرب شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل، لوشان تامین می شود. و همچنین ۲۸ روستای تابعه به وسعت ۵ میلیون مترمکعب و آبیاری ۶۷۰ هکتار از اراضی منطقه به وسعت ۵ میلیون مترمکعب.

وی ادامه داد: تامین نیازهای زیست محیطی زیر سد به میزان حدود ۳ میلیون متر مکعب است.

در این جلسه موضوعات مختلف مربوط به پروژه سد دیوارش از جمله پاکسازی و قطع درختان اطراف مخزن جهت ذخیره سازی مصالح، تامین مصالح سنگی، تامین و تامین سیمان و تامین منابع مالی و لزوم تسریع در اجرای پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا