اخبار بورس

پیش بینی بورس سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر جریان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با نوساناتی مواجه شد، نیمه اول بازار چرخش مثبتی را در پیش گرفت؛ اما در نیمه دوم سال تحولی منفی ایجاد شد به طوری که شاخص در نهایت با رشد کمتر از ۲۰۰۰ واحدی به کار خود پایان داد.

دماسنج اصلی تالار شیشه ای در پایان نیمه هفته با ۰.۰۸ درصد افزایش (معادل ۱۶۲۷ واحد از قله این شاخص) به ارزش ۲ میلیون و ۲۶ هزار و ۴۷۸ واحد رسید.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه ای در حالی رخ داد که شاخص هم وزن به عنوان شاخص توسعه عمومی قیمت شرکت های کوچک و متوسط ​​توسعه موازی را به ثبت رساند. شاخص تعادلی با رشد ۰.۳۱ درصدی (معادل دو هزار و ۱۸۶ واحد) به سطح ۷۱۰ هزار واحد رسید.

پیش بینی بازار سهام برای فردا

البته وضعیت امروز بورس چندان جالب نبود. بهتر است بگوییم وضعیت بازار در این هفته خوب نبود یا اینکه بورس در این ماه و ماه های قبل از آن خوب نبود.

به گزارش ایمنا، ارزش معاملات کمتر در بازار امروز نسبت به روز گذشته کاهش بیشتری داشته است و این اصلا خوب نیست چرا که در سال های اخیر برخی سرمایه گذاران به دلیل عدم سود سرمایه گذاری در بورس، این محل را ترک کرده اند. اگر همین روند ادامه پیدا کند، این مشکل شتاب بیشتری می گیرد و افراد بیشتری از بازار خارج می شوند. این مشکل نه به نفع اقتصاد و نه به نفع بازار سرمایه است، بنابراین باید انگیزه هایی برای سرمایه گذاری در این بازار ایجاد شود.

تا زمانی که شرایط نرخ سود و دلار به همین شکل باقی بماند، تغییرات عمده در بازار سرمایه بعید است. پیش بینی می شود فردا بازار متعادل شود و دامنه نوسان دو تا سه هزار واحدی را ثبت کند.

بررسی فنی شاخص ترکیبی بورس اوراق بهادار تهران

در مورد شاخص بورس هم باید گفت که چند روزی است که مردم در بازار آن را مسخره می کنند و بازار در نوسان است. اما با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. این در حالی است که شاخص از پایان تیرماه امسال به محدوده ۲ میلیون واحدی رسیده و هم اکنون برای پنجمین ماه متوالی در این محدوده قرار دارد. ارزش معاملات و ارزش بازار چندین ماه است که بدون تغییر خاصی در نوسان بوده و بازار همچنان در رکود است.

هم تکنسین های بازار سرمایه و هم اصولگرایان بر این عقیده هستند که بازار برای حرکت به سمت بالاتر نیاز به خبرهای خوبی دارد. این خبر می تواند از بودجه ۱۴۰۳ باشد (که از این منظر دیدن اخبار خوب برای بازار کمی دشوار به نظر می رسد). برخی از آنها بحث افزایش قیمت ارز را مطرح می کنند که چندی پیش رئیس کل بانک مرکزی آن را تکذیب کرد و برخی نیز خواستار تجدید ارزیابی دارایی ها شدند تا از این طریق بازار مثبت شود و بازدهی خوبی داشته باشد. برای سال ۱۴۰۲ جوایز جدول برای کسب درآمد

پیش بینی سهام در روز سه شنبه

جریان معاملات از اواسط هفته آغاز شد و ارزش کمتر در سمت خرید بود. اما جدا از دقایق ابتدایی معاملات، سفارش های فروش در تابلوی معاملات ظاهر شد. در نهایت بازار سهام روز دوشنبه در شرایط متعادلی به معاملات خود پایان داد.

گرفتن

آنچه این روزها در بازار سرمایه مورد توجه مردم قرار گرفته است. عملکرد شاخص تعادل بهینه تر از شاخص اصلی سالن شیشه ای است. این نشان دهنده حرکت های مثبت بیشتر در سهام بازار متوسط ​​و کوچکتر است. اما دلیل این امر چیست؟

پاسخ این سوال را باید در سیاست فعلی بانک مرکزی جستجو کرد. از آنجایی که رکود بر طبقات مختلف دارایی، از جمله ارزها حاکم است، دلار در یک باند باریک حرکت می کند و به طور کلی دارای نوسانات بسیار محدودی است. بنابراین، شرکت‌هایی که ریال می‌فروشند، نسبت به سهام دلاری (که عمدتاً تولیدکنندگان شاخص هستند)، در معرض نوسانات بیشتری هستند.

از سوی دیگر شرایط رکودی بازار مانع از سرازیر شدن سرمایه های کلان به بورس شده است. در این شرایط، دارایی‌های کوچک پول به نفع سهام‌هایی با ارزش بازار پایین‌تر و سهام شناور آزاد کمتر است. بنابراین با توجه به این دو نکته، شاخص هم وزن توانسته از دماسنج اصلی بورس تهران پیشی بگیرد.

همانطور که در گزارش قبلی نیز اشاره شد، بازار سهام روز دوشنبه طبق انتظارات مثبت آغاز شد و به تعادل رسید. در راستای پیش بینی روز سه شنبه بازار سهام، با توجه به اینکه آخرین قیمت بسیاری از نمادها حداقل در ابتدای بازار کمتر از آخرین قیمت تابلو بوده، انتظار می رود پایین ترازوی سنگین تر باشد.

اما به نظر می رسد در میان مدت بازار آخرین روزهای مانده به آغاز موج افزایشی بعدی را پشت سر بگذارد و با ورود محرکی جدید، صعود نمادهای ارزشمند بازار آغاز شود./تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا