فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲


ایران تحلیلی –

ارزش معاملات در این روز به ۳ هزار میلیارد تومان رسید. این در حالی است که حدود دو هفته از آغاز حراج سکه توسط بانک مرکزی می گذرد. وجود این بازار که بازار موازی بورس تهران است، سیاست زیانبار بانک مرکزی برای بازار سرمایه در پایان سال ۱۴۰۲ بود.

البته چندی پیش عرضه گواهینامه های ۳۰ درصدی نیز وارد بازار شد و اگر پیش از این را مرور کنیم، انتشار گواهینامه دولتی و قبل از آن دستورالعمل دولت و کمی زودتر در ابتدای سال فاجعه ۱۷. اردیبهشت ماه همه بلاها را بر سر بازار سرمایه آورده است که نمی تواند کمرش را راست کند.

موضوع تعطیلی فرابورس یکی دیگر از مشکلات روزهای پایانی سال بود به طوری که بازار سرمایه با ناامیدی به تعطیلات نوروزی نزدیک می شود.

البته شاید در روزهای باقی مانده از سال جاری اندکی شاخص تکان بخورد و بازار مثبت شود که قطعاً از سمت مردم واقعی نخواهد بود چرا که ترس و بی اعتمادی سهامداران واقعی به یک میزان است. سطح بالا. مثبت شدن بازار برای روزهای پایانی سال احتمالاً دستوری برای القای فضای مثبت با اخبار امیدوارکننده در بازار و شیرین کردن دهان سهامداران خواهد بود.

اما اکوایران نوشت که بر اساس اطلاعات منتشر شده، ۸۱۱ جانباز بنز A180 سدان، ۶۶۵ جانباز برای بی ام و ۳۱۸ و ۵۰۰ جانباز نیز تویوتا راو ۴ را به عنوان خودروی مورد نظر خود برای خرید انتخاب کرده اند.

از این رو با توجه به ثبت نام ۴۳۲۱ جانباز برای خرید خودروهای وارداتی، حدود ۴۵ درصد از تقاضای جانبازان به سه خودرو بنز A180 سدان، بی ام و ۳۱۸ و تویوتا راو ۴ اختصاص یافته است.

اما خودروهایی که کمتر مورد پسند پیشکسوتان قرار گرفتند کدامند؟ بررسی ها نشان می دهد فیات تیپو سدان با یک درخواست به همراه فیات X500 هیبریدی و فولکس واگن گلف هر کدام با دو درخواست در انتهای لیست خودروهای ثبت نامی جانبازان قرار دارند.

در معاملات روز سه شنبه شاخص کل در نهایت نتوانست رشد بیش از ۱۹۰۰ واحدی را تجربه کند و ارزش گروه خودرو با توجه به اخباری که امروز برای این گروه منتشر شد کمی بالاتر از روزهای گذشته بود و این گروه ارزش معاملاتی داشتند. ۵۷۲ میلیارد تومان. گروه بانکی را نیز گرفته که امروز عملکرد خوبی دارد و دوباره در پایان سال بحث نرخ ارز این گروه مطرح می شود که باعث شد کمی تصویر مثبت برای این گروه ایجاد شود تا در کنار با سایر حواشی ایجاد شده برای گروه بانکی، ارزش معاملات این گروه ۴۱۶ میلیارد تومان است تا در رتبه دوم بالاترین ارزش معاملاتی بازار امروز به ثبت برسد.

اگرچه بازار سهام روندی منفی دارد، اما بازارهای موازی از جمله ارزهای دیجیتال روند خوبی را در پیش گرفته اند و طبق گزارش CNBC، قیمت بیت کوین در این روز به ۷۲۶۲۵ دلار رسید که رکورد جدیدی برای بالاترین قیمت در تاریخ است. بزرگترین ارز دیجیتال بیت کوین هفته گذشته برای اولین بار از سال ۲۰۲۱ به بالاترین سطح قیمت خود رسید.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات امروز نیز مانند روزهای گذشته بدون تغییر به کار خود پایان داد تا شاخص در همان محدوده ۲ میلیون و ۱۶۴ هزار واحدی باقی بماند و ظاهر ماجرا کمی بالاتر از سقف تاریخی ۲۰۱۹. .

البته با احتساب تورم و هزینه فرصت زمان سرمایه گذاری که در بورس برای شهروندان از دست می رود، عدد شاخص عددی کمتر از این ارقام است که بسیاری از فعالان بازار به آن اشاره می کنند و ارقامی را برای آن محاسبه کرده اند.

از نظر فنی، شاخص کل ساکت و آرام است که شاید بتوان گفت در طول تاریخ خود تا این حد آرام نبوده است.

پیش بینی بازار سهام فردا

در بازار فرابورس نمادهای «وسپهر»، «مادیرا» و «سامان» بیشترین تاثیر مثبت را داشتند به جز گروه بانکی امروز در بازار خبر خاصی نبود.

به نظر می رسد شاخص کل تمایل به نوسان بین ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد تا ۱۹۰ هزار واحد دارد.

فردا آخرین روز کاری هفته است. به نظر می رسد شاهد کاهش حجم و ارزش معاملات باشیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا