طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 11 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در ابتدای بازار در چهارمین روز هفته بار دیگر با روندی صعودی باز شد. سیاستمدار با مبادله ارز می خواهد جلوی رشد این اسکناس را بگیرد. تتر، درهم و یورو نیز در روز سه شنبه افزایش قیمت داشتند.



به گزارش ایران تحلیل، در سه روز اخیر در حالی که سیاستگذار برای کاهش تقاضا و تثبیت قیمت اسکناس آمریکایی تلاش می کند، قیمت دلار افزایش یافته است.

معامله گران دست خالی برخی از فروشندگان آسیب دیده را در ایجاد روند صعودی قیمت دلار بسیار مهم می دانند. به گفته آنها، فروش کوتاه مدت باعث ایجاد موج های قیمتی زیادی در بازار پشتیبان شده است.

همچنین بررسی قیمت ارزهای مختلف نشان دهنده روند صعودی انتظارات تورمی است. در این راستا پوند انگلیس با رسیدن به کانال ۷۳ هزار تومان رکوردی تاریخی در تاریخ اقتصاد ایران به ثبت رسانده است. درهم امارات وارد کانال ۱۶ هزار تومان شده و یورو در آستانه ورود به کانال ۶۳ هزار تومان است.

آیا سایه جنگ از بازار ناپدید شده است؟

برخی از اقتصاددانان انتظار دارند که با محو شدن خبر کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن، قیمت ها به مرور زمان کاهش یابد. برخی نیز باز شدن بازارهای جهانی را عامل مهمی در توسعه بازارهای مالی عنوان کردند. برخی از فعالان بازار ارز با اشاره به قیمت نفت و طلا در بازارهای جهانی معتقدند سایه جنگ از ما دور است و هیجان خاصی در بازارهای جهانی وجود ندارد.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تلاش ها و سیگنال های سیاست گذاران از ابتدای سال به روند کاهشی قیمت دلار منجر شد اما افزایش این لایحه اجتناب ناپذیر بود. زیرا صنایع بالادستی کشور با دلار با قیمت بالاتری معامله می شود.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا