طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت دلار 16 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در هفته دوم اردیبهشت با بازدهی منفی بیشتری نسبت به طلا و سکه بسته شد. این کاهش بیش از دو هزار تومان در دو هفته متوالی اردیبهشت را می توان به آرامش و افزایش امید به مسائل سیاسی نسبت داد. معامله گران سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و اخبار مثبت در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی را نشانه روند کاهشی دلار پیش بینی می کنند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در دو هفته اول اردیبهشت ماه در مجموع ۴۶۰۰ تومان افزایش یافت. روند کاهشی قیمت اسکناس های آمریکایی با کاهش تنش های نظامی ایران و اسرائیل آغاز شد. دلار در هفته های اخیر با کاهش سریع به کریدور ششم سقوط کرد و حتی در انتهای کریدور ششم معامله شد. در آخرین معامله نقدی روز پنجشنبه، دلار کار خود را در سطح هفتم کانال اول کریدور ششم به پایان رساند.

اخبار سیاسی به بازارها سیگنال مثبت داد

موضوع سفر محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی به عربستان و ابراز امیدواری مسئولان ذیربط در این سفر باعث شد تا قیمت دلار در بیشتر هفته گذشته کاهش یابد. از سوی دیگر، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی، روز چهارشنبه ۲۲ بهمن گفت اردیبهشت وی با انتشار تصویری از دیدار با همتای سعودی خود اعلام کرد: گفتگوی بسیار سازنده ای انجام شد و فیصل ابراهیم با هر پنج پیشنهاد ایران موافقت کرد و بر تدوین سریع نقشه راه همکاری های اقتصادی بین بخش دولتی و خصوصی تاکید کرد. اجرا.»

این اظهارات روحیه مثبتی را در میان معامله گران ایجاد کرد. همچنین برخی فعالان اقتصادی این اتفاقات را نشانه امیدواری به کاهش فشارهای اقتصادی و پولی می دانند و امیدوارند با توجه به تعاملات منطقه ای آینده بهتری برای تهران در پیش باشد.

از سوی دیگر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته اعلام کرد که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۶ تا ۷ می (۱۷ تا ۱۸ اردیبهشت) خواهد بود. اردیبهشت) برای دیدار با مقامات ارشد ایرانی به ایران سفر می کند.

آیا خواب کاهش دلار تعبیر می شود؟

در همین راستا، معامله گران به افت بازار در هفته سوم امیدوار هستند اردیبهشت اسکناس دلار را به کریدور ۵۰ هزار تومانی برگردانید; با این حال به نظر می رسد سیگنال هایی که به بازار ارسال می شود تا یکی دو روز بر بازار اثرگذار باشد. کارشناسان اقتصادی معتقدند کف قیمت دلار در محدوده ۵۱ تا ۵۲ هزار تومان است. آنها معتقدند علیرغم تلاش های بدنه سیاسی، قیمت دلار به سطوح بالاتر کریدور ۵۰ هزار تومانی نفوذ نمی کند، اما تمایلی به بازگشت به کانال ۴۰ هزار تومانی ندارد.

درهم ۱۶۰۰۰ تومان بسته شد

قیمت پوند انگلیس در آخرین معامله هفته گذشته با افت ۲۰۰ تومانی روی ۷۷۱۰۰ بسته شد. یورو نیز روز پنجشنبه در انتهای کانال ۶۶ هزار تومان به کار خود پایان داد.

لازم به ذکر است قیمت اسکناس و حواله دلار در دو روز پایانی هفته گذشته تغییری نداشته است. اسکناس دلار ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلاری ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا