طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 16 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در هفته دوم اردیبهشت او کار خود را با نتایج منفی به پایان رساند. این کاهش قیمت با کاهش ارزش دلار و کاهش اونس جهانی طلا همراه بود. برخی معامله گران احتمال کاهش قیمت در بازار طلا را به دلیل سیگنال های سیاست گذاران برای کنترل قیمت دلار پیش بینی می کنند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در هفته دوم رو به افزایش است اردیبهشت با بازدهی منفی بسته شد. این در حالی بود که هفته گذشته با وجود افت قیمت دلار و اونس جهانی طلا، بازار فلز زرد تحت تاثیر تنش های موجود در خصوص اجرای سامانه جامع معاملات و اعتراض طلافروشان قرار گرفت به روند عوامل زمینه ای، آن را در برخی از روز به.

اسکرین شات 4 مه 2024 ساعت 11:57:25 ق.ظ

بازار طلا به اخبار سیاسی گره خورده است!

اخبار مثبتی که هفته گذشته پس از سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان به بازارهای مالی رسید، روحیه مثبتی را در میان معامله گران ایجاد کرد. در همین راستا برخی از فعالان اقتصادی این سفر را مبنایی برای کاهش فشارهای اقتصادی و پولی تفسیر می‌کنند و امیدوارند با توجه به تعاملات منطقه‌ای، آینده بهتری در انتظار تهران باشد.

علاوه بر این، به نظر می رسد در مورد سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران از هفدهم تا هجدهم اردیبهشت ماه جاری باشد. بنابراین کاهش یا افزایش قیمت در بازارهای مالی در روزهای آینده به اخبار سیاسی بستگی دارد. لازم به ذکر است که عرصه سیاسی ایران در دقیقه ۹۰ عرصه ای پر از شگفتی است و به همین دلیل نمی توان حرکت سیاسی و اقتصادی بعدی را پیش بینی کرد.

لازم به ذکر است که قیمت جهانی طلا در زمان نگارش این مقاله ۲۳۰۱ دلار است. اونس نقره جهانی ۲۶ دلار و ۵۵ سنت است. هر گرم نقره ۹۹۹ معادل ۵۲۶۳۰ تومان است.

مشقل در کانال ۱۴ میلیون بسته شد

در آخرین روز معاملاتی هفته، قیمت طلا افزایش محدودی را ثبت کرد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۱۲۰ هزار تومانی در کانال ۱۴ میلیون تومان بسته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۳ میلیون و ۴۴۸ هزار تومان با ۱۸ هزار تومان افزایش عرضه شد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۴۰۲ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز پنجشنبه با سرعت بیشتری نسبت به قیمت در حال رشد است. حباب سکه امامی ۳۰۰ هزار تومان، سکه بهار ۲۷۸ هزار تومان، نیم سکه ۲۵۴ هزار تومان، ربع سکه ۲۲۷ هزار تومان و سکه گرم ۲۱۴ هزار تومان رشد کرده است.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا