طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 15 فروردین 1403

به گزارش ایران تحلیل:



سکه سنگین از ۳ میلیون تومان گران شد



قیمت طلا و سکه در اولین روز معاملات نقدی سال جدید پس از تعطیلات نوروزی با رشد شارپی همزمان شد. با این افزایش قیمت، تمام قطعات سکه چندین کانال بالاتر رفت و قطعات سنگین بیش از سه میلیون تومان افزایش را ثبت کردند. روز سه شنبه، افزایش قیمت دلار، رشد قوی بازار طلا را نشان داد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه سه شنبه ۲۳ فروردین این امر با افزایش قیمت دلار همراه شد. سکه ها هر کدام چندین کانال افزایش قیمت را تجربه کردند. معامله گران بازارهای مالی معتقدند افزایش قیمت در بازار طلا با رشد قیمت دلار ارتباط مستقیم دارد. تو بگو تیر سیاست حراج سکه در مرکز مبادلات با شکست مواجه شد و منجر به تعدیل قیمت در بازار طلا نشد.

اسکرین شات 2 آوریل 2024 در 5:44:53 ب.ظ

لازم به ذکر است که رویدادهای سیاسی نامطلوب و حمله هوایی روز دوشنبه به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق موجب تقویت انتظارات تورمی و افزایش قیمت ها در بازارهای مالی شد. این موضوع بهار رشد قیمت دلار را آغاز کرد و تاثیر مستقیمی بر بازار طلا داشت.

شایان ذکر است در لحظه تنظیم این مطلب، شاخص جهانی طلا با افزایش ۲۲ دلاری تا ۲۲۵۵ دلاری در حال معامله است و این موضوع تاثیری مضاعف بر افزایش قیمت در بازار طلا داشته است.

سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان گران شد

سکه امامی سه شنبه ۱۴ فروردین با سه میلیون و ۲۱۲ هزار تومان افزایش در کانال ۴۲ میلیون تومان قرار گرفت و با رقم ۴۲ میلیون و ۶ هزار تومان به پایان رسید. سکه بهار با سه میلیون و ۴۸۰ هزار تومان افزایش ۳۹ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی با ۶۰۰ هزار تومان افزایش کمترین افزایش را در قطعات سکه داشت و به ارزش ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

حباب سکه های سنگین میلیون ها بار هزینه داشت

هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز ۵۶۷ هزار تومان افزایش قیمت داشت و ۱۴ میلیون و ۹۰۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۳ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان با ۱۳۱ هزار تومان افزایش عرضه شد. قیمت طلای مستعمل نیز به سه میلیون و ۳۹۳ هزار تومان رسید.

حباب سکه روز سه شنبه روند صعودی داشت و یک میلیون افزایش یافت. حباب سکه امامی یک میلیون و ۸۵۶ هزار تومان، سکه بهار ۲ میلیون و ۱۶۴ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۵۳۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون تومان و سکه گرمی ۴۳۳ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا