طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 18 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در چهارمین روز هفته با رشد شارپی همراه بود. این افزایش قیمت تمام قطعات سکه را چندین سطح بالاتر کرد. رشد دلاری ۲۰۰ تومانی نوسانات ۲۰۰ تا ۱ میلیون تومانی را برای بازار طلا به همراه داشت.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه روز سه شنبه ۱۷ بهمن با افزایش ۲۰۰ تومانی و افزایش محدود طلای جهانی در روند صعودی قرار گرفت. معامله گران بازار طلا معتقدند که افزایش قیمت در چهارمین روز هفته علاوه بر رشد عوامل اساسی تعیین کننده قیمت در این بازار، متاثر از رشد حباب سکه نیز خواهد بود.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی طلا با افزایشی تقریباً چهار دلاری به ۲۰۲۸ دلار در حال معامله است.

اسکرین شات 6 فوریه 2024 در 5:33:45 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

تکنسین ها در روزهای اخیر محدوده ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را محدوده قیمتی مناسبی برای خرید افزایشی سکه امامی دانستند. آنها می گویند در صورت تثبیت قیمت ها در محدوده های فعلی، روند بازار طلا صعودی خواهد بود. تحلیلگران فنی می گویند که بازار داخلی طلا در راستای رفتار کالاهای جهانی و طلای جهانی، شاهد حرکت صعودی خوبی است. البته باید به خاطر داشت که هر پیش‌بینی برای بازار طلا مستقیماً به رفتار دلار و سیاست‌های پولی بانک مرکزی بستگی دارد.

فعالان بازار طلا معتقدند احتمال ورود موفقیت آمیز به مناطق قیمتی بدون روند بیشتر از زمانی است که مردم بخواهند در طول روند قیمت وارد بازار شوند. آنها می گویند وقتی بازار روند دارد، هیجان کاذب زیاد است و میانگین واقعی سود وجود ندارد.

ربع سکه به کانال ۱۱ میلیون صعود کرد

نیم سکه با ۲۵۰ هزار تومان و ربع سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ترتیب ۱۷ میلیون، ۹۵۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون تومان معامله شد. سکه گرمی نیز روز دوشنبه بدون تغییر معامله شد و با قیمت مشابه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه افزایش یافته است

قیمت طلا در روز سه شنبه ۱۷ بهمن افزایش داشت هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۱۱۷ هزار تومان افزایش به ۱۱ میلیون و ۹۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش به ۲ میلیون و ۷۶۷ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسید.

روز سه شنبه حباب روند متعادلی را در خانواده سکه نشان داد. حباب سکه امامی ۶۰۵ هزار تومان، سکه بهار ۳۱۶ هزار تومان، نیم سکه ۶۶ هزار تومان، ربع سکه ۲۰۸ هزار تومان و سکه گرم ۵۴ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا