طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 28 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در هفته گذشته بهمن در دو فرآیند مختلف بسته شد. طلا به دلیل بازگشت قیمت جهانی طلا به کانال ۱۹۰۰ دلاری بازدهی منفی را ثبت کرد و سکه هفته را با بازدهی مثبت به پایان رساند. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که رشد قیمت طلا در ماه پایانی سال تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار خواهد بود.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا در هفته گذشته با بازدهی منفی و سکه با بازدهی مثبت بسته شد. اگرچه دلار در هفته جاری بازیگر اصلی بازار طلا بود. اما بازگشت قیمت جهانی نفت به کانال ۱۹۰۰ دلاری روند صعودی بازار طلا را کاهش داد.

اقتصاددانان مساحت ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی سکه امامی را کف قیمت این قطعه و مساحت ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی را برای طلا به عنوان محدوده قیمتی مهم در نظر می گیرند.

به گفته تحلیلگران بازار، اقدام قیمت در بازار طلا در یک محیط غیرقطعی است که یک حوزه تصمیم گیری مهم برای یک معامله گر هوشمند است. آنها می گویند در مناطقی که بازار در رنج و راکد است، منطقه آرامی برای ورود دلالان به بازار است.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مطلب، قیمت جهانی طلا در حال افزایش است و به محدوده دو هزار دلاری بازگشته است. قیمت جهانی طلا ۲۰۰۷ دلار آمریکا است.

او در روز مشگل به کانال ۱۲ میلیونی بازگشت

لازم به ذکر است نیم سکه و ربع سکه با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی و ۵۰ هزار تومانی به مبلغ ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رد و بدل شد. در آخرین معامله هفته گذشته، سکه گرمی با پنج هزار تومان کاهش محدود تنها قطعه از خانواده سکه بود که کاهش داشت. این قطعه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت.

قیمت طلا پنجشنبه ۲۶ بهمن با یک روند صعودی باز شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۶۰ هزار تومان افزایش ۱۲ میلیون و ۲۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۸ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش داشت و به ۲ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل دو میلیون و ۷۳۶ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روند متعادلی را با قیمت قطعات سکه نشان می دهد. حباب سکه امامی ۷۸ هزار تومان، سکه بهار ۳۱۶ هزار تومان، نیم سکه ۸ هزار تومان و ربع سکه ۶ هزار تومان افزایش یافت. و سکه گرمی ۲۷ هزار تومان افت کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا