ترندهای روز

چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

هند به عنوان کشوری شناخته شده است که به راحتی می توان عاشق آن شد و به سختی می توان آن را فراموش کرد: رقص، غذا و هر چیز کوچک در هند فریبنده است. کسانی که حتی یک بار این کشور را دیده اند، می خواهند دوباره به آنجا برگردند. همه اینها به این دلیل است که آداب و رسوم و سنت ها و زندگی روزمره مردم هند برای گردشگران آنقدر شگفت انگیز است که مقاومت در برابر تمایل به دانستن بیشتر در مورد این کشور دشوار است.

چند حقایق جالب در مورد هند را دنبال کنید.

۱- چرا نوزادان خط چشم دارند؟

برخی از حقایق شگفت انگیز در مورد کشور هند و فرهنگ مردم آن

اگر در هند با نوزادی برخورد کردید، احتمال دارد که او نوعی خط چشم به نام سرما در اطراف چشمان خود داشته باشد. سارمه یک آرایش چشم باستانی است که از دوده ساخته شده است.

این خط چشم معمولاً روی پلک پایینی نوزاد کشیده می شود. به گفته هندی ها، این خط چشم از کودک در برابر شیطان محافظت می کند. برخی معتقدند که سرم برای بینایی نوزاد مفید است. با این حال، تاکنون هیچ تحقیق علمی آن را ثابت نکرده است.

۲- رقص یک سبک زندگی است

هندی ها مجذوب رقص هستند. به غیر از رقص های معروف بالیوود، ۸ نوع رقص کلاسیک در هند وجود دارد. حسی که رقص های هندی القا می کنند با هیچ رقص دیگری در دنیا قابل مقایسه نیست و تنها با نگاه کردن به آنها میل شدیدی برای پیوستن به آن رقص در شما ایجاد می شود.

۳- حرکات دست ابزاری برای برقراری ارتباط است

برخی از حقایق شگفت انگیز در مورد کشور هند و فرهنگ مردم آن

هندی ها همچنین حرکات دست و حالات چهره پرشور دارند. این حرکات به سرخپوستان کمک می کند تا احساسات خود را به شیوه ای عمیق تر و برجسته تر بیان کنند. شاید دلیل تنوع این حرکات رقص های کلاسیک و یوگای هندی باشد که در آن از حرکات دست استفاده می شود.

۴- دارای یکی از بزرگترین صنایع فیلمسازی در جهان است

برخی از حقایق شگفت انگیز در مورد کشور هند و فرهنگ مردم آن

بالیوود یکی از بزرگترین مراکز فیلمسازی در جهان است. فیلم های تولیدی آن اغلب ترکیبی از ژانرهای هیجان انگیز، اکشن، عاشقانه و… هستند. شاید به همین دلیل است که در حین تماشای آنها احساسات مختلفی را تجربه می کنیم.

۵- داغ ترین چای دنیا را دارد

برخی از حقایق شگفت انگیز در مورد کشور هند و فرهنگ مردم آن

چای ماسالا که در زبان هندی به معنای «ادویه» است، در هند بسیار محبوب است. این چای تقریبا در هر گوشه ای از این کشور به فروش می رسد. این چای در دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده است.

چای ماسالا چای سیاه با اضافه کردن شیر و ادویه جات است. این چای برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش التهاب و افزایش انرژی مفید است.

۶- بزرگترین بشقاب غذای دنیا را دارد

برخی از حقایق شگفت انگیز در مورد کشور هند و فرهنگ مردم آن

تالی که در زبان هندی به معنای بشقاب است، بشقاب فلزی است که در آن ۶ طعم مختلف تلخ، شیرین، تند، تلخ، ترش و ترش سرو می شود. به گفته هندی ها غذای کامل ترکیبی متعادل از این ۶ مزه است. رستوران های هندی اغلب بیش از ۲۰ غذای مختلف را در این بشقاب سرو می کنند. به علاوه، تمام قسمت‌های بشقاب تالی قابل پر کردن هستند و اگر هنوز احساس گرسنگی می‌کنید، می‌توانید بیشتر درخواست کنید.

۷- از ظروف چینی استفاده نمی کنند

برخی از حقایق شگفت انگیز در مورد کشور هند و فرهنگ مردم آن

بیشتر خانواده های هندی به جای ظروف چینی و شیشه ای که در اکثر کشورهای دنیا استفاده می شود از ظروف استیل استفاده می کنند. نظریه های مختلفی برای توضیح این پدیده ارائه شده است. برخی می گویند ظروف استیل کاربردی ترند، زیرا مانند ظروف شیشه ای و چینی نمی شکنند، پر نمی شوند و ترک نمی خورند و ظاهرشان برای مدت طولانی خوب می ماند. برخی می گویند ظروف لعاب دار نجس محسوب می شوند زیرا در واقع از گل ساخته شده اند. دلیل هر چه باشد، به ندرت می توان چیزی غیر از فولاد را در خانه های هندی یافت.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا