محیط زیست

کاهش دمای هوا تا ۴ درجه در اصفهان / طوفان لحظه‌ای، بارش برف و باران در راه است

آسیاه آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی وضعیت جوی استان اصفهان گفت: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان دهنده گذر متناوب امواج تا پایان هفته و فعالیت سامانه بارشی از جمعه تا شنبه است. هفتم دییس بر ولایت.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی این مدت در اکثر مناطق کمی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید تا شدید به ویژه در نیمه جنوبی و فردا در بیشتر مناطق گاهی با وزش باد لحظه ای پیش بینی می شود. وزش باد و در شرق همراه با گرد و خاک و بارش باران و برف در نیمه غربی استان پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه فردا فقط در غرب و جنوب استان بارش پراکنده خواهیم داشت، ادامه داد: روز پنجشنبه ناپایداری ها ضعیف می شود و در روز جمعه ششم. دی با فعالیت سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان نیمه ابری تا ابری پیش بینی می شود، بارش ها تا اوایل هفته آینده به صورت پراکنده به ویژه در نیمه غربی و شمالی استان ادامه دارد. .

وی درباره هشدار سطح زرد هواشناسی با فعالیت سامانه وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه ای در استان تصریح کرد: فعالیت این سامانه از قبل از ظهر چهارشنبه آغاز شده و تا اواخر وقت فردا با وزش باد شدید، طوفان لحظه ای، افزایش گرد و غبار و کاهش کیفیت دید افقی. در مناطق مستعد مرکز، جنوب و شرق استان همراه خواهد بود.

آقایی گفت: در این مدت شهرهای اصفهان، اسلام آباد موگوی، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خمینی شهر، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، متنبرخوار (دولت آباد)، لنجان، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فریدونشهرفلورجان، کبوترآبادکهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، آنتم خورت، شاهین شهر و میمه، نایین، نجف آباد و نسخه متاثر از فعالیت سیستم مذکور می باشد.

وی بیان کرد: اختلال و کاهش دید در جاده های شرق کشور به دلیل گرد و غبار محلی، احتمال اختلال در رفت و آمدهای بین شهری، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه های شهری و روستایی، احتمال شکستگی درختان، اختلال در تردد جاده ها. مسیرهای تردد اصفهان به یزد. (گرد و غبار) یکی از مخاطرات سیستم وزش باد و وقوع طوفان لحظه ای است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری و درون شهری، اقدامات لازم برای نگهداری ماشین آلات کشاورزی، آماده سازی راه در جاده های طوفانی و غبارآلود، توقف فعالیت در ارتفاعات، انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش احتمالی خسارات ناشی از بادهای شدید توصیه شده.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده بیشینه دمای هوا در مناطق شمالی و غربی استان دو تا چهار درجه کاهش می یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات به ۱۸ درجه سانتی گراد خواهد رسید. امروز و کمینه دما فردا صبح به یک درجه سانتیگراد خواهد رسید. .

آقایی خاطرنشان کرد: فلورجان و لنجان با دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و فرودگاه اصفهان با دمای ۲- درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا