گوگل هوش مصنوعی را جایگزین کارمندانش میکند
عصر اتوماسیون شغلی هوش مصنوعی در حال حاضر فرا رسیده است و طبق گزارش جدید، گوگل می خواهد کارکنان فروش را که مشاغلشان با ابزارهای هوش مصنوعی جدید خودکار می شود، اخراج یا دوباره منصوب کند.
به گفته Futurism، هنوز مشخص نیست که در نهایت چند انسان تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت، اما این نشانه روشنی از عصر جدید است. در اوایل سال جاری، گوگل «دوران جدیدی از تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی» را آغاز کرد. به عنوان بخشی از این ابتکار، گوگل در تلاش است تا از فناوری هوش مصنوعی برای ارائه خودکار تجارب تبلیغاتی جدید استفاده کند.
برخی از این تبلیغات که توسط ویژگی حداکثر عملکرد (PMax) این شرکت ایجاد شدهاند، میتوانند بر اساس نرخ کلیک تغییر کنند تا بازدیدها را به حداکثر برسانند، کاری که انجام آن برای کارکنان انسانی بسیار دشوار است.
بر اساس اطلاعات بهدستآمده، تعداد روزافزونی از تبلیغکنندگان از PMax استفاده کردهاند که نیاز به برخی کارمندان متخصص در زمینه تبلیغات را برای یک سرویس خاص گوگل بی نیاز کرده است.
بر اساس این گزارش، تقریبا نیمی از ۳۰۰۰۰ کارمند بخش تبلیغات گوگل زمانی به این نوع کار مشغول بوده اند.
این یک تغییر قابل توجه برای تجارت گوگل است، زیرا تبلیغات بخش بزرگی از درآمد شرکت را تشکیل می دهد. احتمالا این شرکت با جایگزینی نیروی انسانی قصد دارد با کاهش هزینه ها حاشیه سود خود را افزایش دهد.
ما قبلاً شاهد چندین صنعت بوده ایم که تحت تأثیر اتوماسیون شغلی مبتنی بر هوش مصنوعی قرار گرفته اند.
در اوایل سال جاری، آرویند کریشنا، مدیرعامل آیبیام به بلومبرگ گفت که این شرکت استخدام برای هر شغلی را که میتواند با هوش مصنوعی پر شود، کند یا تعلیق خواهد کرد.
کریشنا در آن زمان گفت: “من به راحتی می توانم ببینم که ۳۰ درصد مشاغل با هوش مصنوعی و اتوماسیون در یک دوره پنج ساله جایگزین می شوند، به این معنی که در کل، هوش مصنوعی می تواند تا ۷۸۰۰ شغل را اشغال کند.”
به طور خلاصه، هوش مصنوعی در حال حاضر مشاغل را می دزدد و طبق مطالعه موسسه جهانی مک کینزی، این روند می تواند سریعتر از حد انتظار شتاب بگیرد.
گلدمن ساکس در یک گزارش تحقیقاتی در اوایل سال جاری دریافت که تقریباً ۳۰۰ میلیون شغل ممکن است به زودی به دلیل افزایش هوش مصنوعی از بین برود.
منبع: ایسنا