بانک و بیمه

۷۷۱ خانه خالی در اردبیل برای اعمال مالیات شناسایی شد| مالیات صفر ۶۵ درصد شاغلان

داریوش سرخانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار بازار توضیح داد: علاوه بر خانه های خالی شناسایی شده، در سال ۱۴۰۰ در راستای مبارزه با فرار مالیاتی و اخذ مالیات از ثروتمندان حوزه خودروهای لوکس، ۶۹۸ مؤدی شناسایی و چهار میلیارد تومان از آنها مالیات گرفته شد. مشخص شد

وی تصریح کرد: از این مبلغ ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وصول و در سال گذشته ۹۸۰ خودرو گران قیمت شناسایی و ۳ میلیارد تومان مالیات از آنها اخذ شد.

۶۵ درصد جامعه آماری استان با مالیات صفر در بخش اقتصادی مواجه هستند

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: امسال مالیات خودروهای سنگین ۴.۲ میلیارد تومان است که تاکنون ۲.۲ میلیارد تومان آن وصول شده است.

سرخانی مقدم با بیان اینکه ۶۵ درصد جامعه آماری استان در حوزه اقتصاد با مالیات صفر مواجه بوده اند، افزود: در سال گذشته ۸۹ هزار برگه قطعی در حوزه اقتصاد صادر شده که از این تعداد ۳۲ هزار و ۳۹۰ برگه مثبت و ۵۶ هزار برگه غیر مالیاتی بوده است. فرم های صادر شده

وی با اشاره به اجرای عدالت در مالیات های استانی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است که عوارض استانی را به ثروتمندان پرداخت کنیم و اقشار ضعیف، نیازمند و کم درآمد را از پرداخت مالیات معاف کنیم.

بدهکاران مالیاتی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان می توانند از بخشودگی جرایم بهره مند شوند

سرخانی مقدم در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا پایان. بهمن بدهکاران مالیاتی می توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان در ماه از معافیت بدهی بهره مند شوند.

وی افزود: برای اشخاص حقوقی با بدهی مالیاتی تا سقف دو میلیارد تومان از جرایم مالیاتی معاف می شود.

سرخانی مقدم تصریح کرد: کمک هزینه معیشت نیز از ۷۷ میلیون تومان در سال جاری به ۱۴۴ میلیون تومان افزایش یافته است که با سه برابر شدن این رقم شرایط مطلوبی را برای دریافت مالیات معیشت تجربه خواهیم کرد.

وصول مالیات به مبلغ ۲۳۰۰ میلیارد تومان در ۱۰ ماهه امسال

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با اشاره به بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیات بر ارزش افزوده مؤدیان تأیید شده در سال های ۸۷ تا ۱۴۰۰، یادآور شد: اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده این افراد الزامی است تا بتوانند از این معافیت استفاده کنند. اگر مالیات قطعی باشد

سرخانی مقدم تصریح کرد: در راستای تکریم مودیان و اجرای قانون پایانه‌های مغازه، آموزش حرفه‌های طلافروشی انجام شده است تا صاحبان این صنف با قانون پایانه‌های مغازه‌ها آشنا شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استانداری اردبیل گفت: پیش بینی درآمد مالیاتی استان در سال جاری ۲۵۰۰ میلیارد تومان است که در ده ماهه امسال ۲۳۰۰ میلیارد تومان وصول شده است.

شناسایی ۴۲ نفر از مودیان فرار مالیاتی در استان اردبیل

وی افزود: سازمان امور مالیاتی تا پایان سال جاری به کلیه تعهدات و ۱۰۰ درصد مبلغ مالیات پیش بینی شده در سطح ملی و استانی عمل می کند و استان اردبیل از نظر درآمد مالیاتی در بین ۴۱ اداره کل مالیاتی رتبه ۳۱ را دارد.

سرخانی مقدم در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: بیشترین افزایش وصول مالیات در ۱۰ ماهه اخیر مربوط به شرکت های دارای اشخاص حقوقی بوده که ۶۳۰ میلیارد تومان در این حوزه وصول شده که دوبرابر نسبت به سال گذشته است. ۳۰۰ میلیارد تومان سال قبل باید باشد

وی از شناسایی ۴۲ مؤدی فرار مالیاتی در استان خبر داد و افزود: گردش مالی ۵۲۰ میلیارد تومانی این افراد است که با تأیید اسناد و مدارک، برای وصول مالیات معوق آنها تلاش می شود.

اجرای قانون پایانه های خرید در اردبیل

سرخانی مقدم تصریح کرد: تنها در یک مورد ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات برای یکی از این مودیان وضع شد تا بر اساس محاسبه معامله مالیات مورد نظر را اخذ کند.

وی به اجرای قانون پایانه های خرید اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر اشخاص حقوقی، چهار گروه از اشخاص حقیقی نیز موظف به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل این چهار گروه را اشخاص حقیقی با گردش مالی ۱۸ میلیارد تومانی و ارائه دهنده خدمات مطلوب، طلافروشان، پزشکان و فروشندگان مواد اولیه معدنی اعلام کرد و گفت: تاکنون ۸۹۰ مؤدی در قالب اشخاص حقیقی قبوض ارائه شده دارند. در این راستا ۱۷۴ هزار فاکتور الکترونیکی صادر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا