اخبار اقتصاد ایران

L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا+ مشخصات فنی

ال ۹۰ ایرانی می تواند رقیب جدیدی برای دنا و تارا باشد اما هنوز هیچکس از تاریخ عرضه رسمی و قیمت پارس خودرو اطلاعی ندارد.

افق میهن، ال ۹۰ ایرانی قرار بود زمستان سال گذشته به بازار عرضه شود که به تازگی کاتالوگ رسمی آن توسط پارس خودرو منتشر شده است.

بر اساس این گزارش; ال ۹۰ ایرانی اولین خودروی داخلی مجهز به موتور ME16 است اما از نظر ظاهری تفاوت چندانی با تندر ۹۰ ندارد و تاریخ جدید و رسمی عرضه ال ۹۰ ایرانی هنوز اعلام نشده و هیچکس از قیمت آن اطلاعی ندارد. ال ۹۰ ایرانی. اما صحبت های مسئولان سایپا نشان می دهد که می توان ال ۹۰ ایرانی را رقیبی برای سدان های گران قیمت ایران خودرو از جمله تارا و دانا دانست.

ال ۹۰ ایرانی با چه موتوری وارد بازار می شود؟

ال ۹۰ ایرانی را باید اولین محصول مجهز به موتور ME16 در کشورمان دانست. موتور جدید طراحی شده توسط سایپا با کمک مگاموتور قرار است به جز L90 ایرانی روی شاهین پلاس استفاده شود.

ال ۹۰ ایرانی به کمک موتور ۱.۶ لیتری خود می تواند ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولیدی را از طریق گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ ها منتقل کند. بسیاری موتور جدید سایپا را چیزی شبیه به موتور TU5 پلاس ایران خودرو می دانند. در قسمت مشخصات فنی ال ۹۰ ایرانی می توان به موارد دیگری از جمله لاستیک سایز ۱۵، ترمز دیسکی جلو و ترمز کاپ عقب، ظرفیت مخزن ۴۷ لیتری و وزن تقریبی ۱۱۵۰ کیلو اشاره کرد.

ال ۹۰ ایرانی با چه طراحی وارد بازار می شود؟

ال ۹۰ ایرانی نیز مانند ساندرو بر روی همان پلت فرم اولیه ال ۹۰ یا به عبارت بهتر لوگان ساخته شده است.

ال ۹۰ ایرانی در نگاه اول از جلو هیچ شباهتی به دنای ایران خودرو ندارد. در سال های گذشته عدم دید راننده به سمت عقب خودرو یکی از مشکلات آن بوده است. با نگاهی به تصاویر ال ۹۰ جدید اما به نظر می رسد که این مشکل تا حدودی برطرف شده است.
ال ۹۰ ایرانی در نمای عقب و جلو دچار تغییراتی شده است اما در داخل اتاق شاهد تغییرات و تحولات جزئی هستیم. دقیقاً همان داشبورد قبلی در طراحی ال ۹۰ ایرانی استفاده شده است و احتمالاً طراحی فرمان به سبک D-cut و استفاده از صفحه کیلومتر جدید اوج خلاقیت دوستان ما در ایرانی است. طراحی L90

ال ۹۰ ایرانی چند سال وارد بازار می شود؟

ال ۹۰ ایرانی قرار بود زمستان سال گذشته به بازار عرضه شود اما پس از گذشت نزدیک به پنج ماه از زمان اعلام شده، کاتالوگ رسمی آن توسط پارس خودرو به عنوان یکی از زیرمجموعه های سایپا منتشر شده است.

البته ال ۹۰ ایرانی برای اولین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو در اواسط سال ۱۴۰۱ رونمایی شد و در آن زمان در اواخر همان سال محصول جدید پارس خودرو به بازار عرضه شد. بازار. اکنون پس از گذشت یک سال و چند ماه، مشخصات فنی و آپشن های آن در دسترس عموم قرار گرفته است و این بار تاریخ جدیدی برای ورود به بازار تعیین نشده است. با همه این حرف ها قرار است تا پایان سال ۴۰ هزار دستگاه ال ۹۰ ایرانی به بازار تزریق شود. به خواست خدا

ال ۹۰ ایرانی از جلو شباهتی به دانا ندارد و از پشت با تندر ۹۰ تفاوت هایی دارد.

اسم ال ۹۰ ایرانی چیه؟

L90 ایرانی نامی است که در فضای رسانه ای و مجازی برای محصول جدید پارس خودرو استفاده شده است. بخشی از این موضوع به تغییرات پی در پی در نام ال ۹۰ ایرانی برمی گردد و آن طور که پیداست باید آن را با نام پی ۹۰ شناخت.

ال ۹۰ یا پی ۹۰ ایرانی در این سال ها قرار بود با نام هایی چون داچیا، کادیلاک و تندر ۹۰ ایرانی راهی بازار شود اما حالا به نظر می رسد طبق آخرین تصمیمات در کاتالوگ با همین نام معرفی شده است. P90

ال ۹۰ ایرانی با چه گزینه ای وارد بازار می شود؟

ال ۹۰ ایرانی با مانیتور لمسی هفت اینچی راهی بازار می شود. لیست امکانات رفاهی L90 ایرانی نشان می دهد که محصول جدید پارس خودرو مجهز به دکمه های کنترلی روی فرمان است و در این لیست موارد دیگری مانند سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تریم داخلی دو چرخ، برقی وجود دارد. بالابر شیشه، سنسور دنده عقب، مه شکن عقب و جلو، چراغ روشنایی روز، تنظیم کننده ارتفاع چراغ جلو، سنسور باران، دوربین عقب و … قابل مشاهده است. اساسا طبق ادعای پارس خودرو، ال ۹۰ ایرانی مانند تمامی محصولات فعلی از استانداردهای ۸۵ پیروی می کند.

ال ۹۰ ایرانی با چه قیمتی وارد بازار می شود؟

قیمت ال ۹۰ ایرانی مشخص نیست و صحبت از شرایط خرید زود است. این در حالی است که طبق وعده محمدعلی تیموری به عنوان مدیرعامل سابق سایپا، قیمت ال ۹۰ ایرانی تقریبا نصف ساندروهای موجود در بازار خواهد بود. منظورت چقدره؟ کمتر از ۵۰۰ میلیون

قیمت ال ۹۰ ایرانی در کارخانه در رده سایر مدل ها مانند دنا دنده ای و تارا دنده ای قرار می گیرد و به همین دلیل محصول جدید سایپا حداقل از نظر اقتصادی می تواند رقیبی برای سدان های گران قیمت ایران خودرو باشد. .

مشخصات فنی L90 ایرانی یا همون P90 در یک نگاه

موتور ME16
حجم موتور ۱.۶ لیتر
حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار
حداکثر گشتاور خروجی ۱۴۴ نیوتن متر
گیربکس دستی پنج دنده
ظرفیت مخزن ۴۷ لیتر
ترمز دیسک جلو / کاسه عقب
اندازه لاستیک R15
وزن خالص هزار و ۱۵۵ کیلوگرم
استاندارد انتشار یورو پنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا