ورزشی

مالکیت سرخابی‌ها تفکیک نمی‌شود، یکی از 2 تیم به خاطر مشکل مالی حذف و دیگری راهی آسیا خواهد شد!

شنیده ها حاکی از آن است که بحث تفکیک مالکیت باشگاه های استقلال و پرسپولیس تا سقف ۵ اردیبهشت انجام نمی شود و تنها یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس راهی آسیا می شود.

روز گذشته آگهی مزایده باشگاه های استقلال و پرسپولیس منتشر شد. بر اساس گزارش ها، کنسرسیومی متشکل از ۵ بانک در حال برنامه ریزی برای تصاحب سهام پرسپولیس هستند تا مشکل مالکیت باشگاه های استقلال و پرسپولیس حل شود و این دو تیم مجوز حرفه ای دریافت کنند.

اما با توجه به تجربیات قبلی و اذعان کارشناسان، واگذاری سهام پرسپولیس به ۵ بانک عملیاتی بسیار پیچیده و زمان بر است و بعید به نظر می رسد این بار به نتیجه خاصی منجر شود. همچنین بسیاری از کارشناسان بر این باورند که عجله دولت و وزارت ورزش برای واگذاری سهام پرسپولیس به دلیل فشار زمانی ممکن است عواقب بسیار سنگینی برای این باشگاه داشته باشد. عواقب جدی تر از حذف دو تیم از آسیا.

بر این اساس اخبار تایید نشده ای به گوش می رسد. بر اساس گزارش ها، جداسازی مالکیت سرخابی ها در زمان باقی مانده امکان پذیر نیست، ترس از عواقب عجولانه این کار و مهمتر از همه مشکلات مالی یکی از دو تیم، مسئولان را بر آن داشته تا فعلا فقط از طریق رسانه ها پروژه را پیش ببرند تا تمام تلاش خود را نشان دهند. انجام داده اند. اما در پشت پرده، آنها تصمیم گرفتند که فعلا این کار را انجام ندهند.

رایزنی هایی که طرف های تصمیم گیر در این زمینه داشتند به یک نتیجه ختم شد: فعلاً باید جلوی تفکیک مالکیت گرفته شود، یکی از دو تیم پرسپولیس و استقلال که مشکلات مالی آنها حل نشده باقی بماند. خارج شود و تیم دیگر باید بدون هیچ مشکلی مجوز حرفه ای دریافت کند. در واقع حل نشدن مشکلات مالی یکی از مغرب زمین این راه را پیش روی تصمیم گیران قرار داده است تا بتوانند در چنین مسیری قرار بگیرند.

البته همانطور که گفته شد این خبر تایید نشده است و انتظار می رود مسئولان وزارت ورزش، هیات اعزامی و حتی اعضای کمیته صدور مجوز حرفه ای در این باره شفاف سازی کنند. بدون شک حذف یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس از آسیا خشم شدید هواداران این دو تیم را در پی خواهد داشت. به خصوص اگر ببینند رقیبشان توانسته مجوز بگیرد.

این چیزی است که سال گذشته اتفاق افتاد. در دوره قبل که استقلال درگیر بدهی استراماچونی بود، وزارت ورزش تفکیک مالکیت دو باشگاه را به تعویق انداخت، زیرا می دانست آبی ها به دلیل بدهی به سرمربی ایتالیایی مجوز نخواهند گرفت و به زودی می گیرند. خود به خود حذف شد و در نتیجه پرسپولیس راهی آسیا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا