محیط زیست

اصفهان ۴ درجه گرم‌تر ‌می‌شود /منتظر وزش باد شدید و طوفان‌های لحظه‌ای باشید

آسیه آقایی در گفت وگو با خبرنگار افق میهن درباره پیش بینی وضعیت جوی استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی حاکی از جو نسبتا ناپایدار استان تا ابتدای هفته آینده است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی این مدت صاف تا کمی ابری در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر و وزش باد شدید تا شدید و احتمال بارش پراکنده و خفیف باران در برخی مناطق غرب و شمال کشور پیش بینی می شود. استان .

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی فردا وزش باد شدید به ویژه در نیمه غربی به سمت مرکز و در مناطق مستعد و شرقی با احتمال گرد و غبار محلی که در زمان زرد اطلاع داده شده است. هشدار شماره ۷۹. در استان بارندگی پیش بینی می شود.

وی با توجه به صدور اخطار زرد با فعالیت سامانه نسبتاً شدید باد و طوفان لحظه ای از بعدازظهر امروز تا فردا شب در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه در مناطق مستعد با خیزش گرد و غبار، کاهش همراه است. کیفیت هوا و دید، و احتمال اختلال. ورود شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، ریزش تابلوهای تبلیغاتی، سازه های موقت، بنرها، امکان ناوگان حمل و نقل، اختلال در گردنه ها برف پاش است.

آقایی با اشاره به فعالیت سامانه در تمامی مناطق استان به ویژه سمیرم، دهاقان، کهپایه، گلپایگان، کبوترآبادشهرضا، خوانسار، فریدونشهرفرودگاه اصفهان، گفت: احتیاط در فعالیت های سنگنوردی و گردشگری کویراحتیاط در تردد جاده ای به ویژه در مکان های مستعد گرد و غبار و برف، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های ساختمانی، احتیاط در عبور و مرور، پارک خودروها در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال توصیه می شود. محدود کردن فعالیت های کشاورزی .

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق دو تا چهار درجه افزایش می یابد، تصریح کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه بالای صفر و کمینه آن به ۴ درجه می رسد. فردا صبح.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و بویین فکر کرد با دمای ۵- درجه زیر صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا