اخبار اقتصاد ایران

ثبت نام یارانه نقدی برای جاماندگان مجرد در سامانه My Gov.ir |افزایش رقم کالابرگ برای خانوارهای دهک‌های ۱ تا ۷

وزارت رفاه درباره طرح کالابرگ الکترونیک توضیح داد: در زمان واریز نقدی یارانه ها تغییری ایجاد نمی شود. مردم می توانند ماهانه یارانه نقدی خود را دریافت کنند. خانوارهای یارانه ای دهک های ۱ تا ۷ مشمول دریافت اعتبار هستند و می توانند با مراجعه به فروشگاه های متصل به طرح کالابرگ از اعتبار خود استفاده کنند.

شبکه ملی اعتبار که به اختصار «شما» نامیده می شود، بستر مدیریت و تخصیص اعتبارات حمایتی بر اساس سیاست های رفاهی دولت به صورت تفصیلی بر اساس هر کد ملی است. در چارچوب شبکه ملی اعتبار (SMA)، رفتار حمایتی بر اساس هر کد ملی تعریف می‌شود. این بدان معناست که هر فردی در هر نقطه از ایران که دارای کد ملی باشد به طور دقیق و بدون انحراف از سیاست های رفاهی بهره مند خواهد شد. در مراحل بعدی برنامه با توجه به نیاز و شرایط معیشتی و با توجه به نظارت دقیق می توان با تخصیص اعتبار از حمایت های خاص و مناسب برای هر فرد بهره مند شد.

شرکت در این طرح کاملا اختیاری است. یعنی به هر خانواری این حق داده می شود که در صورت تمایل از اعتبار تخصیص یافته استفاده کند. در صورت عدم استفاده، اعتبار سوزانده می شود.

برای بهره مندی از مزایای طرح نیازی به ثبت نام، مراجعه و ارائه مدارک نیست و امکان خرید اعتباری برای تمامی افراد واجد شرایط دریافت یارانه و دهک های یک تا هفت به صورت خودکار فعال می شود.

نه تنها نیازی به صدور کارت جدید نیست، بلکه با استفاده از تمامی کارت های بانکی که به نام سرپرست خانوار است می توان از این اعتبار استفاده کرد. همچنین امکان اعطای مجوز استفاده از این اعتبار برای سرپرستان خانوار به هر یک از خانواده های خود با استفاده از اپلیکیشن «شما» که بعداً ایجاد خواهد شد، وجود خواهد داشت.

در این طرح محدودیتی برای خرید از برندی خاص و با کیفیت ثابت وجود ندارد. به عنوان مثال افراد می توانند بر اساس انتخاب و سلیقه خود از تمامی روغن های موجود در بازار خرید کنند و انتخاب محدود به برند یا دسته خاصی از روغن ها نیست. افراد در پایان خرید و در زمان پرداخت مبلغ مشخصی از فاکتور خرید را به صورت نقدی یا از کارت بانکی خود پرداخت می کنند و مابقی از اعتبار آنها کسر می شود. فروشگاه های مجاز در نرم افزار کاربردی «شام» نمایش داده می شوند، سپس تمامی فروشگاه ها و سوپرمارکت های کوچک و بزرگ به تدریج به این طرح اضافه خواهند شد.

لازم به ذکر است که در آخرین مرحله پرداخت یارانه هیچ یارانه ای دریافت نکردند، جزو جامعه دهم بودند و از روند دریافت یارانه حذف شدند. اما در صورت اعتراض به سامانه www.hemayat.mcs.gov.ir مراجعه نمایید.

افرادی که برای دریافت یارانه مانده و یا از دست رفته اند، در صورتی که بالای ۱۸ سال سن داشته باشند و شماره تلفن همراه به نام خود داشته باشند و حساب بانکی به نام خود داشته باشند، می توانند به عنوان خانوار مستقل در My Gov.ir ثبت نام کنند. سیستم.

منظور گفت: اقدام دیگر کالابرگ است که هدف از آن احساس نشدن افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی روی سفره مردم است که بابت ۷ عشر به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می شود. علاوه بر این مجموعه یارانه هایی که در قالب های دیگر داده می شود و سر سفره مردم قرار می گیرد که یارانه خرید تضمینی گندم، آرد و نان است که امسال ۲۰۰ همات تمام می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفته جاری از پذیرش بالای ۹۰ درصدی دهک های اول تا سوم کم درآمد در طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی انجام شده در فاز سوم اجرای این طرح. این پروژه به ۹۵ درصد خواهد رسید.

بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امکان خرید کالاهای برگی در قالب فاز سوم طرح فجرانه برای افراد دارای درآمد دهک اول تا هفتم فراهم شد.

در این طرح «شرط حداقل خرید ۲۰۰ هزار تومانی از یارانه» حذف و اعتبار تشویقی مشمولان به ۲۲۰ هزار تومان برای هر نفر افزایش یافته است.

به گفته معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۹۸ میلیون سبد کالابرگ الکترونیکی در طرح فجرانه توزیع شد.

لازم به ذکر است مرحله سوم و آخر این پروژه تا ۱۸ می باشد اردیبهشت ادامه دارد. هفته گذشته سیدرضا یحیوی اعلام کرد که طرح دولت برای ادامه اجرای طرح صورتحساب الکترونیکی هم اکنون در حال اجراست. وی افزود: این طرح فجرانا به مدت سه ماه برنامه ریزی شده و منابع آن هم اکنون موجود است.

وی افزود: در صورت تامین منابع، این مدل ادامه خواهد داشت اما در صورت تامین نشدن منابع، چندین مدل طراحی و به دولت ارائه می شود و در صورت موافقت با یکی از مدل های ارائه شده، اجرایی می شود.

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به هر حال حمایت از معیشت مردم ادامه دارد اما بستگی به این دارد که به چه شکل و برنامه ای ادامه پیدا کند، تصریح کرد: در حال حاضر در حال طراحی مدل هایی هستیم. و برنامه ریزی برای فاز جدید کالابرگ. ما الکترونیک هستیم

یکی از راه های استعلام کاتالوگ استفاده از کد دستوری است. برای این کار کافی است کد استعلام الکترونیکی محصول #۵۰۰*۱۴۶۳ را در صفحه تماس تلفن همراه خود شماره گیری کنید.

در طرح کاتالوگ الکترونیکی فجرانه، افرادی که در دهک های درآمدی یک تا هفت قرار دارند، با خرید سبد کالایی استاندارد شامل ۱۱ قلم کالا، می توانند مبلغ ۲۲۰ هزار تومان را به صورت یارانه مضاعف به صورت اعتباری دریافت کنند. حساب شخصی آنها

برای این منظور در گام اول فرد باید در خانه نشسته برنامه «شما» را نصب کند. هنگام مراجعه حضوری، فرد می تواند به راحتی از بین بیش از ۲۱۰۰۰۰ فروشگاه بزرگ و کوچک، نزدیکترین سوپرمارکت و فروشگاه را از روی نقشه ای که در اختیار دارد پیدا کند و پس از بازدید از آن، خرید خود را انجام دهد.

جزئیات سپرده کالابرگ الکترونیکی ۱۴۰۳

در روش دوم نیازی به مراجعه حضوری نیست. آنها می توانند به بخش سوپرمارکت مراجعه کرده و با استفاده از اپلیکیشن های اسنپ مارکت و دیجی کالا خرید خود را انجام دهند.

در هر مورد، فرد می تواند ۱۱ قلم سبد خرید کرده و یارانه تشویقی را به عنوان اعتبار در حساب خود دریافت کند. البته در این خرید دست آدم بسته نیست. به عنوان مثال اگر در سبد یارانه گوشت منجمد وجود داشته باشد، اما فرد قصد خرید گوشت ماهیچه ای را داشته باشد، مابه التفاوت قیمت گوشت منجمد و گوشت ماهیچه گرم باید توسط شخص پرداخت شود.

در مثالی دیگر فردی می خواهد نفت بخرد. یک بطری ۸۱۰ گرمی روغن مایع در سبد تعریف شده برای طرح کالابرگ وجود دارد. اگر فردی بخواهد روغن کنجد بخرد باید مابه التفاوت روغن معمولی و روغن کنجد را بپردازد.

محاسبه این تفاوت کاملاً سیستماتیک بوده و به صورت دستی انجام نمی شود. وقتی فروشنده بارکد اقلام را در سیستم وارد می کند، مشخص می شود که چه مبلغی از فاکتور و چه مقدار از یارانه نقدی استفاده شده است. در این مرحله خرید فرد کامل شده و اعتبار اختصاص یافته به حساب وی شارژ می شود.

این سبد ۱۱ کالایی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی‌ها و ویتامین‌های لازم برای هر فرد از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، شکر، تخم‌مرغ و لوبیا با قیمت‌ها انتخاب شده است. در سال ۱۴۰۱. و مابه التفاوت آن قیمت ها با قیمت فعلی (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تامین می شود.

به عبارت دیگر قیمت روز سبد ۱۱ قلمی که دارای حجم، وزن و محصول مشخص است ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان است و خانوارهای دهک اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید خرید کنند. آن را به قیمت ۱۴۰۱ به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان. و مابه التفاوت تا قیمت روز (به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان) از محل اعتبار جدید دولت تامین می شود.

بنابراین می توان گفت با اجرای طرح فجرانه به فردی با دهک درآمدی ۱ تا ۳ به جای ۴۰۰ هزار تومان ۶۲۰ هزار تومان و دهک درآمدی ۴ تا ۷ یارانه تعلق می گیرد. یارانه ۵۲۰ هزار تومانی به جای ۳۰۰ هزار تومان.

فروشگاه های افق کروش، جانبو، دیلی مارکت، هفت استور، گندم طلایی، رفاه در سراسر کشور مشمول طرح کالابرگ الکترونیک هستند. با مراجعه به این فروشگاه ها می توانید اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنید.

وی گفت: ادامه طرح صورتحساب الکترونیکی نیاز به بررسی مجدد دارد و این موضوع در دولت مطرح شد و مقرر شد معاون اول رئیس جمهور پیگیری کند اما تاکنون تصمیم قطعی برای این موضوع گرفته نشده است. آن را ادامه دهید

بر اساس اعلام سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، استقبال بیش از ۷۳ درصدی مردم تهران از فاز سوم طرح کاتالوگ الکترونیک که بیش از دو میلیون خانوار را در بر می گیرد. دهک های اول تا هفتم استان تهران.

در هفته جاری گمانه زنی هایی از سوی برخی رسانه ها مبنی بر تغییر مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ مطرح شد و از تشکیل جلسه شورای عالی کار به منظور بررسی مجدد مصوبه مزد و افزایش مبلغ کمک هزینه مسکن خبر دادند.

در همین راستا کارشناسان اعلام کردند که اصلاح و بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد، اما هرگونه تغییر و بازنگری مستلزم تشکیل جلسه رسمی سه جانبه بین شرکای اجتماعی است.

اما مهرداد عظیمی – رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای – نیز از صدور ۳ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۸۴۲ گواهینامه مهارت برای کارآموزان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: برای تحقق شعار امسال هفت برنامه در نظر گرفته ایم که از جمله آنها می توان به وی صدور و تمدید پروانه آموزشگاه های فنی و حرفه ای را مورد اشاره قرار داد.

هدفمندسازی اشتغالزایی در استان تهران خبر دیگری بود که از سوی محمد آذرپناه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اعلام شد.

به گفته وی، هدف و تعهد ایجاد اشتغال در استان تهران در سال جاری ۱۸۰ هزار و ۶۹۱ نفر است که پیش بینی می شود با برنامه ریزی و همکاری دستگاه های اجرایی و مشارکت مردم محقق شود.

خبر دیگر این هفته صدور ضمانت نامه برای زنان سرپرست خانوار بود. البرزم محمدی، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون از صدور ضمانت نامه برای ۱۶۳ زن سرپرست خانوار با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در صورت تکمیل اطلاعات متقاضی، کمتر از ۲۴ ساعت ضمانت نامه صادر می شود. و در دسترس آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا