محیط زیست

هوای اصفهان و بوشهر بر مدار بنفش ثبت شد/شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، اگر نگاهی به امروز – یکشنبه ۱۰ تیر – بیندازیم، میزان و شدت آلودگی هوا که آسمان شهرهای مختلف را فراگرفته است، حس می کنیم، از این رو خبرگزاری افق میهن شاخص کیفیت هوا را در شهرهای مختلف

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوای هیچ یک از شهرها مانند روز گذشته در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) قرار ندارد.

در این راستا سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۲۱۴ و بوشهر با شاخص ۲۱۱ در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) قرار دارد، در حالی که دیروز هیچ یک از شهرها در چنین شرایطی ثبت نشدند.

شایان ذکر است امروز ایستگاه سنجش کیفیت هوا در هیچ یک از شهرها در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار ندارد به طوری که دیروز شهر اصفهان و کرج در چنین وضعیتی ثبت شدند.

گفتنی است سنجش کیفیت هوای امروز در ایستگاه های مترو کرج با شاخص ۱۰۶، کرمان با شاخص ۱۰۵ و اراک با شاخص ۱۱۴ در مدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد اما دیروز شهرهای اراک و قم در شرایط ناسالم (نارنجی) قرار داشتند.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز کلان شهرهای تبریز با شاخص ۵۸، تهران با شاخص ۷۹، شهرکرد با شاخص ۶۷، مشهد با شاخص ۵۴، اهواز با شاخص شاخص ۹۳، زنجان با شاخص ۹۱، سمنان با شاخص ۸۱، زاهدان با شاخص ۹۴، قزوین با شاخص ۵۳، قم با شاخص ۵۸، سنندج با شاخص ۶۱، کرمانشاه با شاخص شاخص ۵۶ و همدان با شاخص ۷۵ وضعیت هوا سالم (زرد) است.

لازم به یادآوری است که اندازه گیری کیفیت هوا در روز گذشته ۳۰ بوده است تیر در کلانشهرهای بوشهر، تهران، شهرکرد، بجنورد، اهواز، زنجان، زاهدان، قزوین، سنندج، کرمان، کرمانشاه، همدان و یزد در هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های شهرهای ارومیه با شاخص ۴۵، بیرجند با شاخص ۴۴، بجنورد با شاخص ۵۰، شیراز با شاخص ۳۳، رشت با شاخص ۴۳ و یزد با شاخص ۴۸ در وضعیت تمیز (سبز) قرار دارد. اما روز گذشته شهرهای تبریز، بیرجند، مشهد، سمنان، شیراز و رشت در وضعیت پاک (سبز) به ثبت رسیدند.

لازم به ذکر است امروز ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرهای اردبیل، ایلام، یاسوج، گرگان، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، این در حالی است که دیروز در شهرهای ارومیه، اردبیل، ایلام اطلاعاتی وجود نداشت. یاسوج، گرگان، خرم آباد، ساری و بندرعباس. ثبت شدند

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما دو شهر بسیار ناسالم (بنفش)، سه شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۳ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده به ثبت رسید، به طوری که دیروز دو شهر ناسالم (قرمز)، دو شهر ناسالم ( نارنجی)، ۱۳ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون اطلاعات ثبت شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا