ترندهای روز

بیل گیتس می‌گوید هوش مصنوعی در حل مشکلات انسان‌ها جادو نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

«بیل گیتس» همواره یکی از علاقه مندان به هوش مصنوعی بوده و حتی قبل از ظهور گسترده این فناوری در سال های گذشته به آن فکر کرده است. با این حال، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت در مصاحبه ای جدید گفت که هوش مصنوعی در حل مشکلاتی که انسان ها در آن مهارت ندارند، جادویی نیست.

هوش مصنوعی تاکنون ثابت کرده است که می تواند در چندین زمینه از جمله داروسازی و کشاورزی بسیار مفید باشد. گیتس و بنیاد او نیز بر این چندین حوزه تمرکز دارند. اما با وجود تمام این قابلیت ها و موفقیت های هوش مصنوعی که از سال گذشته شاهد آن بوده ایم، گزارش های زیادی نیز در مورد محدودیت های این فناوری وجود دارد.

بیل گیتس در مورد هوش مصنوعی

گیتس اخیراً در مصاحبه ای با Dax Shepherd در پادکست Armchair Expert درباره برخی از این محدودیت ها صحبت کرده است. او می گوید:

“اگر مشکلی وجود داشته باشد که انسان نتواند آن را حل کند، تکنیک های موجود رویکرد جدیدی ارائه نمی کنند.”

به عبارت دیگر، به گفته بیل گیتس، مدل های فعلی هوش مصنوعی، با وجود قابلیت های فراوان، جادویی نیستند. آنها فقط در انجام کارهایی که انسان ها آهسته تر انجام می دهند بسیار سریع هستند.

او ادامه می دهد:

“من فکر می کنم هوش مصنوعی می تواند در مشاوره ذهنی نقش داشته باشد، اما ما باید بسیار مراقب آن باشیم. توسعه آن مستلزم کارهای زیادی است که هنوز انجام نشده است.

حوزه دیگری که گیتس بر این باور است که مدل‌های فعلی هوش مصنوعی حل می‌شوند، حل مسائل پیچیده ریاضی است.

با این حال، گیتس می گوید که همیشه به هوش مصنوعی خوشبین است و این محدودیت ها دلیلی برای کنار گذاشتن این فناوری نیست. همچنین در حالی که او به مردم و ملت‌ها حق می‌دهد در شرایط ضروری با هوش مصنوعی مخالفت کنند، آینده‌ای را پیش‌بینی نمی‌کند که در آن مردم جهان با توقف توسعه این فناوری موافقت کنند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا