بانک و بیمه

تامین ۸.۱ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی

بر اساس گزارش های بازار، بر اساس اعلام بانک مرکزی؛ اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران گفت: برای کالاهای اساسی و دارو ۲ میلیون و ۱۴۵ میلیون دلار، کالاهای تجاری ۴ میلیون و ۴۰۸ میلیون دلار، خدمات ۱۸۴ میلیون دلار و برای صادرات یک میلیارد دلار واردات ارائه شده است.

بالسینی تصریح کرد: برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی اعم از گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی مبلغ یک میلیارد و ۸۹۳ میلیون دلار، دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۲۵۲ میلیون دلار و مجموع آن ۲ میلیارد و ۱۴۵ میلیون دلار کالای مایحتاج روزانه و دارو به مبلغ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شد.

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران افزود: تامین ارز «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل ۷۳۰ میلیون دلار، «صنعت تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۵۲۱ میلیون دلار و «صنعت معدن» معادل ۵۲۱ دلار. ۳۵۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» به ارزش ۲۹۹ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» به ارزش ۲۵۸ میلیون دلار. همچنین این گروه های صنعتی تا پایان روز بیست و پنجم به ترتیب ۳۷۹، ۸۱، ۳۰۳، ۲۰۳ و ۱۱ میلیون دلار ارز توافقی و واردات در مقابل صادرات دریافت کردند. اردیبهشت این ماه دریافت کرد. علاوه بر این گروه ها، دو میلیارد و ۲۴۳ میلیون دلار ارز نیمه ارزی و ۴۳۸ میلیون دلار ارز وارداتی در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص یافت.

وی گفت: تاکنون حدود ۴ هزار و ۱۲۰ کیلوگرم طلا در ۲۶ حراج شمش در این مرکز به فروش رسیده است.

لازم به ذکر است در تاریخ ۲۶ اردیبهشت در ماه ۱۴۰۳ دلار در صرافی مرکز مبادلات ایران با نرخ ۴۴۰۰۰ و ۸۶۸ تومان، یورو با نرخ ۴۸۰۰۰۵۳۹ تومان و درهم با نرخ ۱۲۰۰۰۲۱۷ تومان مبادله شد. همچنین در صرافی دلار با نرخ ۴۱۰۰۰۸۹۴ تومان، یورو با نرخ ۴۵۰۰۰۳۲۱ تومان و درهم با نرخ ۱۱۰۰۰۴۰۷ تومان رد و بدل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا