بانک و بیمه

تمدید خودکار بیمه سلامت همگانی در سال ۱۴۰۳

به گزارش ایران تحلیل، محمدمهدی نشی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از وضعیت بیمه شدگان ایرانی می گوید. وی در خصوص شرایط بیمه آنها گفت: بیمه سلامت با کمترین هزینه مالی آماده پوشش هر فرد ایرانی که بیمه نشده است را دارد. از ۱۷ میلیون نفر بیمه شده صندوق بیمه سلامت کل کشور، ۵ دهک اول یعنی ۱۲.۵ میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش این بیمه هستند.

نشی خاطرنشان می کند که هزینه های بیمه برای سایر عشرها خیلی زیاد نیست. وی گفت: هزینه بیمه سایر دهک ها برای دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و دهک نهم ۵۰ درصد است. بیمه شدگان دهک دهم نیز کل هزینه بیمه سلامت را تقبل می کنند که برای هر نفر سالانه یک میلیون و پانصد هزار تومان است.

مدیرعامل موسسه بیمه سلامت درباره رویکرد متقاضیان بیمه سلامت نیز گفت: به همین دلیل حاضریم افراد را چه به صورت حضوری و چه حضوری و از طریق سامانه های بیمه سلامت بیمه کنیم، مردم با ورود به سلامت می توانند به راحتی تحت پوشش قرار گیرند. سیستم های بیمه اتباع خارجی تایید شده نیز می توانند از بیمه سلامت مطابق با حق بیمه قانونی استفاده کنند.

او در مورد اینکه مردم چگونه از تاریخ انقضای بیمه درمانی خود مطلع می شوند صحبت کرد. وی گفت: برای تمام بیمه شدگان پیامک تاریخ انقضای مدت بیمه نامه ارسال می کنیم. اگر می خواهند از تاریخ انقضای بیمه نامه خود مطلع شوند، می توانند با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند و یا با شماره گیری *۱۶۶۶ از وضعیت بیمه خود مطلع شوند. وی از تمدید بیمه نامه های ۴ دهه اول که بیمه نامه آن تا پایان سال ۱۴۰۲ اعتبار دارد، گفت. وی گفت: از سال جدید بیمه این عشرها به صورت خودکار تمدید می شود.

نشی در ادامه گام های مهمی که در سال های اخیر در زمینه بیمه جمعیت بیشتر ایران برداشته شده است. وی گفت: بیمه سلامت که زیرمجموعه وزارت بهداشت است در دولت سیزدهم گام های مهمی برداشته تا در بحث سیاست گذاری، اجرایی و تخصیص منابع نقش آفرینی خوبی داشته باشد. ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور که اکثر آنها در اقشار کم درآمد و به ویژه روستاییان و عشایری زندگی می کنند دارای بیمه سلامت هستند.

وی همچنین درباره مزایای این بیمه برای روستاییان، کارکنان دولت و ایثارگران بیان کرد: بیمه سلامت ۹۵ درصد هزینه های بیمارستانی بیماران تحت پوشش صندوق روستایی این بیمه را پوشش می دهد و پوشش بسیار خوبی در ادارات درمانی دولتی دارد. کارکنان دولت، خانواده شهدا و بیمه شدگان بهزیستی و کمیته امداد نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

محمدمهدی نشی با اشاره به اینکه بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه های مردم تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در بیمارستان های دولتی را پوشش می دهد، خاطرنشان کرد: وی گفت: برای اولین بار در صندوق بیماری های ترمینال که با تلاش دولت و مجلس ایجاد شد دو میلیون نفر را شناسایی کردیم که رقم بسیار بالایی است و در واقع دو میلیون نفر صعب العلاج اعلام شدند. به طور مستقیم از طریق طرح های بیمه درمانی بیمه شده افراد بیمار. افراد بیشتری نیز تحت پوشش قرار می گیرند، از جمله بیمارانی که مشخصات آنها هنوز وارد سیستم نشده است. این افراد از منابع کمیته های خارج از استان ها استفاده می کنند. به همین دلیل طیف وسیعی از مبتلایان به سرطان و بیماری‌های مزمن، بیماری‌های اعصاب و روان و نیز بیماری‌هایی که هزینه‌های واقعاً گزافی برای خانواده‌ها دارد، با ۷ هزار میلیارد تومان تحت پوشش قرار گرفتند که مطابق با استقراض این صندوق در سال جاری بود. این سازمان تا امروز وام های این صندوق را از برنامه و بودجه خود پرداخت می کند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نسخه الکترونیک و پرونده الکترونیکی گفت: اقدام مهمی که در دولت گذشته آغاز شد و در این دولت تسریع شد، بحث الکترونیکی شدن خدمات است که به عنوان آغاز یک انقلاب تلقی می شود. .» در نظام سلامت. از نسخه الکترونیکی که سخت ترین کار است تا فایل الکترونیکی که وزارتخانه های بهداشت و فناوری اطلاعات به دنبال آن هستند. تمامی کشورها اعم از سازمان های بیمه گر مانند بیمه سلامت، تامین اجتماعی، بیمه نظامی و سایر بیمه ها مشمول فایل الکترونیکی هستند.

نشی در خصوص اهمیت نقش شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در بحث ثبت الکترونیکی گفت: بیمه سلامت و تامین اجتماعی در ابتدا برای پوشش نسخه الکترونیکی طرح دچار مشکل شدند. اما اکنون علاوه بر این دو سازمان بیمه گر پایه در کشور، بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان و استارت آپ این خدمات نسخه الکترونیک را پوشش می دهند. حتی قبول داریم که بهتر از بیمه درمانی و تامین اجتماعی است. این شرکت ها و استارت آپ ها نرم افزار یکپارچه ای را توسعه داده اند که به شما امکان می دهد نسخه های بیمه درمانی و تامین اجتماعی را به صورت الکترونیکی صادر کنید.

وی به اهمیت توانبخشی در درمان بیماران صعب العلاج اشاره کرد و گفت: تاکنون توانبخشی تحت پوشش هیچ بیمه پایه ای قرار نگرفته است. بیمه سلامت هم اکنون توانبخشی را نیز پوشش می دهد به طوری که بسیاری از بیماری های نیازمند توانبخشی به ویژه بیماری های صعب العلاج تحت پوشش بیمه پایه و صندوق صعب العلاج قرار می گیرد.

ما به بیماران اوتیستیک توجه ویژه ای داشتیم، حتی برای این بیماران تعرفه خصوصی می پردازیم. تا دو سال پیش هزینه های ناباروری تحت پوشش بیمه نبود. اکنون سالانه ۲۰۰۰ میلیارد برای مشکلات ناباروری زوج های ناباروری که نیاز به کمک دارند هزینه می کنیم.

وی به خدمات درمانی که قبلا مشمول بیمه نبوده اشاره کرد و گفت: هزینه های دندانپزشکی نیز بر عهده بیمه سلامت است. محدوده چتر این بیمه از ۱۴ خدمات درمانی به ۱۷ خدمت افزایش یافته است. خدمات اضافی عمدتاً خدمات پیشگیرانه و خدمات مراقبت اولیه برای مادران و کودکان باردار است. این خدمات رایگان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا