اخبار بورس

سود «نماد‌های بانکی» از نرخ تسعیر ارز چقدر است؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامنرخ ارز شبکه بانکی کشور در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
بر اساس مصوبه اخیر هیات مدیره بانک مرکزی مبنی بر نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی شبکه بانکی کشور برای گزارشگری مالی در پایان سال ۱۴۰۲ مقرر شد: اقلام پولی دارایی ها و بدهی ها. ارزی بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی جهت گزارشگری مالی پایان سال مالی ۱۴۰۲ بر اساس نرخ خرید حواله ETS مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ و مطابق با استانداردهای حسابداری تفسیر شده است.

سود نمادهای بانکی از نرخ ارز چقدر است؟

“کار و شناسایی ۳.۳۵۶ میلیارد ریال سود

بانک کارآفرین اعلام کرد: با توجه به میزان خالص دارایی های ارزی این بانک حدود ۲۵ میلیون یورو، اعمال نرخ ارز ابلاغی بانک مرکزی منجر به شناسایی مبلغ تقریبی ۴.۱۹۵ میلیارد ریال ارز شد. سود قابل شناسایی است که پس از کسر مالیات، حدود ۳.۳۵۶ میلیارد ریال درآمد خالص از نرخ ارز حاصل شده است.

وپاسار و شناسایی سود ۱۸۶۰۰ میلیارد تومانی

بانک پاسارگاد با بیان اینکه با توجه به وضعیت ارزی مثبت بانک، اعمال نرخ های جدید ارزی اعلامی از سوی بانک مرکزی منجر به شناسایی سود تقریبی ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی ناشی از نرخ ارز می شود، اعلام کرد:

«وزمین» و ناکارآمدی نرخ ارز

بانک ایران زمین اعلام کرد که اعمال نرخ ارز بر اساس نرخ خرید حواله ای تی اس مرکز مبادلات ارزی طلا و ارز ایران در تاریخ ۲۸/۱۲/۱۳۰۲ تأثیر مالی قابل توجهی بر صورت های مالی داشته است زیرا این بانک فاقد ارز است. بانک دارایی ها و بدهی ها فقط در ۲۹ دسامبر ۱۴۰۲ وقت دارد.

ورفه و شناسایی ۱۳۵۰۰ میلیارد ریال سود

بانک رفاه کارگران اعلام کرد که بر اساس اعلام نرخ جدید ارز و بخشنامه بانک مرکزی و با احتساب سطح خالص دارایی های ارزی این بانک، مبلغی معادل ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سود نرخ ارز (۱۰ هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال). ریال پس از کسر مالیات) متحمل خواهد شد. این رقم نهایی نیست و پس از تهیه صورت های مالی، مبلغ نهایی در صورت های مالی منظور می شود.

“ونوین” و درآمد خالص ۲۳ میلیارد ریال

بر اساس نرخ ارز آخرین صورتهای مالی میان دوره ای حسابرسی شده منتهی به ۳۱ آذرماه شهریور ۱۴۰۲ (مبلغ ۲۶۵۰۰۰ ریال برای هر یورو و مبلغ ۲۵۰۰۰۰ ریال برای هر دلار و سایر ارزها به نرخ برابری با یورو) و مربوط به خالص دارایی این بانک به مبلغ ۱۷۲ میلیون یورو در سال ۱۴۰۲.۱۲; اعمال نرخ های جدید مبادله ای که پس از کسر مالیات بیان شده در گزارش های مالی به عنوان درآمد خالص حدود ۲۳ میلیارد ریال قابل گزارش است.

سامان و شناسایی ۱۶۰۰۰ میلیارد ریال سود

با در نظر گرفتن نرخ مبادله ای اعمال شده در آخرین گزارش های مالی منتشر شده در سامانه کدال (مبلغ ۲۶۵۰۰۰ ریال برای هر یورو و مبلغ ۲۵۰۰۰۰ ریال برای هر دلار و سایر ارزهای برابر با یورو) و در نظر گرفتن وضعیت باز نرخ ارز مثبت این بانک در ۸ آذر ۱۴۰۲ که حدود ۱۰۶ میلیون دلار است، منجر به شناسایی حدود ۱۶۰۰۰ میلیارد ریال سود ارزی شده است که پس از کسر مالیات اکسپرس به حدود ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال می رسد. ریال سود خالص تبدیل ارز در گزارش های مالی محسوس خواهد بود.

بانک شهر و شناسایی ۲۴ میلیارد ریال سود

با در نظر گرفتن نرخ ارز اعمال شده در آخرین گزارش های مالی منتشر شده در سامانه کدال (مبلغ ۲۶۵۰۰۰ ریال برای هر یورو و ۲۵۰۰۰۰ ریال برای هر دلار و سایر ارزها به نرخ برابری با یورو) و با در نظر گرفتن مبلغ خالص. دارایی های ارزی مبلغ این بانک حدود ۱۴۱ میلیون یورو است. اعمال و نرخ ارز بانک مرکزی منجر به شناسایی سود ارزی تقریباً ۲۴ میلیارد ریالی می شود.

وابسادر و شناسایی ۵.۶ همات سود

بانک صادرات اعلام کرد: با توجه به وضعیت مثبت تجدید ارزیابی این بانک به مبلغ ۴۵۵ میلیون یورو، اعمال نرخ جدید ارز ابلاغی از سوی بانک مرکزی منجر به شناسایی سود ۷ همات نرخ ارز خالص پس از کسر مالیات شد. از حدود ۵.۶ همات آشکار می شود.

اهمیت و بی اهمیت بودن نرخ ارز

بانک سرمایه پس از اعلام نرخ جدید ارز اعلام کرد که با توجه به وضعیت ارزی این بانک در دوره قبل، نرخ ارز افزایش می یابد. اسفند ۱۴۰۲ برای عملکرد این بانک مهم نیست.

«واخور» و شناسایی ۱۱ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال سود

بانک خاورمیانه اعلام کرد که با توجه به وضعیت مثبت ارز بانک خاورمیانه، در نهایت معادل حدود ۹۵ میلیون یورو بوده است. اسفند در سال ۱۴۰۲ اعمال نرخهای جدید ارزی اعلامی از سوی بانک مرکزی منجر به تعیین نرخ سود تقریبی ۱۵۷۲۳ میلیارد ریال شد که پس از کسر تأثیر تغییرات نرخ ارز بر اظهارنامه مالیاتی و ذخایر مشکوک الوصول تعیین شد. تسهیلات و مطالبات ارزی، خالص در صورت های مالی حدود ۱۱۷۲۵ میلیارد ریال سود ارزی گزارش می شود.

“و پارس.”

بانک پارسیان همچنین به تشریح اخبار منتشر شده در پایگاه خبری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اعلام نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی پرداخت.
وپارس اظهار داشت: تاثیر واقعی اعمال نرخ جدید ارز بر سود و زیان بانک مستلزم تکمیل فرآیند تهیه صورت های مالی است.

ملت وب و شناسایی ۸۱۳ میلیارد ریال سود

بانک ملت اعلام کرد: با در نظر گرفتن نرخ ارز اعمال شده در آخرین گزارش های مالی منتشر شده در کدال و با احتساب خالص دارایی های ارزی این بانک به مبلغ ۵۱۸۸ میلیون یورو، اعمال نرخ ارز بانک مرکزی منجر به تعیین مبلغ تقریبی شد. ۸۱۳ هزار میلیارد ریال سود ارزی دارند که پس از کسر مالیات می توان سود خالص آن را حدود ۶۵۰ هزار میلیارد ریال شناسایی کرد.

منبع: افق میهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا