فرهنگ و هنر

فوری؛ صاحبان سهام عدالت بخوانند

مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که به دلیل عدم واریز سود ۸ شرکت از سود فاز دوم سال گذشته بوده است، برنامه ریزی شده است. خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.


ایران تحلیل –

در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در تاریخ ۲۴ اسفند در سال ۱۴۰۲ مشخص شد هشت شرکت در موعد مقرر عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و سود سپرده گذاری را محاسبه نکرده اند که این امر تخلف از عهد آنها محسوب می شود و سازمان بورس نیز اعلام کرد که با آن برخورد خواهد کرد.

سود مرحله دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شد به سه دلیل کمتر از سپرده مرحله اول در آذرماه بود. این سه عامل شامل فروش سهام در سال گذشته توسط کارگزاری ها به درخواست متقاضی، مابه التفاوت سبد سهام افراد و عدم واریز وجه توسط هشت شرکت بود.

پس از آن اعلام شد میزان سودی که این شرکت ها در مرحله دوم پرداخت نکرده اند تا خرداد ماه سال ۱۴۰۳ به حساب سهامداران عدالت واریز می شود که اخیرا رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از احتمال این موضوع خبر داده است. واریز فاز سوم سود سهام عدالت در خرداد امسال مجید عشقی زمان واریز و میزان آن را اعلام نکرد.

در اسفندماه صاحبان پرتفوی ۴۵۲ هزار تومانی باید ۴۰۹ هزار تومان دریافت کنند. افرادی که ۴۹۲ هزار تومان پرتفوی دارند مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، پرتفوی های ۵۳۲ هزار تومانی ۴۸۲ هزار تومان و سهامداران یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان دریافت کردند. سهامدارانی که در سال گذشته برای فروش سهام خود اقدام نکرده اند، مغایرت میزان سود را از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا