ارزهای دیجیتال

قوانین جدید مالیاتی برای دارندگان رمز ارز در خارج از برزیل

به گزارش افق میهن:




برزیل قصد دارد ۱۵ درصد مالیات بر درآمد ارزی وضع کند.



به گزارش افق میهن، دارندگان ارزهای دیجیتال که در صرافی های خارج از برزیل نگهداری می شوند به زودی با قانون مالیاتی جدیدی روبرو خواهند شد. پس از تصویب اخیر این قانون توسط سنای فدرال برزیل، ممکن است افراد مجبور به پرداخت حداکثر ۱۵ درصد مالیات بر درآمد حاصل از این دارایی های دیجیتال شوند. این اقدام برای همسویی درآمد ارزی با نرخ مالیات داخلی انجام می شود.

مسیر قانونگذاری و انتظار برای تایید ریاست جمهوری

این لایحه که قبلاً در مجلس نمایندگان تصویب شده است، انتظار می رود توسط رئیس جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا تصویب شود.

بر اساس گزارشی از Cointelegraph برزیل، دولت او مدتی است که این تغییرات را در قوانین مالیاتی اعمال کرده است. این مالیات از اول ژانویه ۲۰۲۴ برای ساکنان برزیلی که بیش از ۶۰۰۰ ریال برزیل (۱۲۰۰ دلار آمریکا) در مبادلات خارج از برزیل درآمد دارند، اجرا می شود.

جزئیات مالیاتی و اهداف مالی دولت

بر درآمدی که قبل از ۳۱ دسامبر به دست آمده است، مالیات ۸٪ اخذ می شود. با این حال، درآمد به دست آمده قبل از لازم الاجرا شدن قانون جدید در صورت دسترسی مالک مشمول مالیات است.

دولت برزیل امیدوار است در سال ۲۰۲۴ ۲۰.۳ میلیارد ریال برزیل (حدود ۴ میلیارد دلار) از این مالیات به دست آورد. این قانون جدید صندوق‌های انحصاری یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری با سهامدار و همچنین شرکت‌های خارجی فعال در بازار مالی برزیل را پوشش می‌دهد.

زمینه های مخالف و نظارتی

از ژوئن، بانک مرکزی برزیل اختیار نظارت بر ارائه دهندگان دارایی های مجازی را دریافت کرده است. اوراق بهادار مبتنی بر ارزهای دیجیتال در برزیل توسط کمیسیون Volares Mobilarios، که معادل کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده است، تنظیم می شود.

چشم انداز ارزهای دیجیتال در برزیل

این طرح مالیاتی منعکس کننده دیدگاه برزیل در مورد ارزهای دیجیتال و ادغام آنها در سیستم مالی گسترده تر است. از آنجایی که بانک مرکزی و رگولاتورها از نزدیک بر استفاده از دارایی های دیجیتال نظارت می کنند، برزیل همچنان به تطبیق مقررات مالی خود با ماهیت پویای بازار ارزهای دیجیتال ادامه می دهد.

قانون مالیاتی آتی به عنوان یک گام مهم در فرآیند نظارتی و نظارتی در فضای ارزهای دیجیتال تلقی می شود.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا